19 دی: وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی خود به طرح ادعاها علیه ایران پرداخت.

به گزارش رویترز، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی خود به طرح ادعاها علیه ایران پرداخت و مدعی شد که واشنگتن از اعدام علیرضا اکبری توسط ایران وحشت زده است.

علیرضا اکبری در ایران بدلیل جاسوسی مجازات شد و اکنون بلینکن ادعا کرده است که تخلفات تهران علیه تظاهرات گسترده بدون مجازات نخواهد ماند.

بلینکن در ادامه مدعی شد: «ما از اعدام آقای اکبری وحشت زده شدیم، همانطور که از همه چیزهایی که در ماه‌های گذشته از زمان شروع این اعتراضات در خیابان‌های ایران دیده‌ایم وحشت کرده‌ایم: دستگیری‌های دسته جمعی، دادگاه‌های ساختگی، اعدام‌ها و خشونت به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات.»

وزیرخارجه آمریکا بدون اشاره ماهیت اغتشاشات و آسیب‌های اغتشاش گری ادعا کرد: «این سو استفاده‌ها بدون عواقب نخواهد بود. ما همراه با بسیاری از کشورهای دیگر، با انواع اقدامات یکجانبه، اقدامات چندجانبه، با استفاده از سازوکارهای سازمان ملل متحد، در تلاش برای پاسخ به ایران هستیم.»

قوه قضاییه ایران روز شنبه اعلام کرد علیرضا اکبری، محکوم به افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به دار مجازات آویخته شد. اعلام این خبر تاکنون واکنش های مداخله جویانه آمریکا و اروپا را به همراه داشته است.
  • نویسنده :
  • منبع :