19 دی: وزیر کشور تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی را شایعه خواند.
احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی تغییر کند، گفت: این موضوع شایعه است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر استانداران به پایان رسیده است، بیان کرد: آنهایی که در برنامه بود، عوض شدند. ما روال جاری ارزیابی عملکرد را داریم و بر اساس آن نتایج ارزیابی‌ها به موقع و در وقت خودش تصمیم می‌گیریم.
وزیر کشور همچنین درباره  حل مشکل تحصیل شهروندان افغانستانی در ایران اظهار کرد: کسانی که برگ های شناسایی را گرفته و حضورشان در ایران قانونی باشد، می‌توانند در کشور تحصیل کنند. ما کار این افراد را تسهیل کرده‌ایم و به کسانی که برگه شناسایی نداشتند، گفتیم مراجعه کنند تا شناسایی شده و برگه بگیرند تا حضورشان در کشور قانونی باشد.
وحیدی همچنین درباره ایجاد سازمان ملی مهاجرت نیز گفت: بررسی ایجاد این سازمان در مجلس در حال انجام است، ولی اسمش عوض شده و کلیات آن تصویب شده و جزئیات آن در حال بررسی است.
وی درباره آخرین وضعیت گازرسانی به مردم کشور گفت: در مورد وضعیت گاز، اقدامات پیشگیرانه و مدیریت مناسبی با همکاری صمیمانه مردم صورت گرفت و از این ماجرا به خوبی تا الان گذر کردیم. در ماه گذشته در کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد، 56 نفر در اثر سرما جان باخته‌اند. ما هیچ گونه خسارت این چنینی نداشتیم. تعطیلی تهران موجب سر و صدا و انتقاد برخی شد در حالیکه با مدیریتی خوبی که انجا شد، از این مرحله عبور کردیم. این جنجال رسانه‌ای که برخی انجام می‌دهند منصفانه نیست. ترکمنستان که منبع گاز داشت و جمعیت زیادی هم ندارد، ده روز تعطیل بود. در ازبکستان و قزاقستان هم این وضعیت را داشتیم. این جنجال رسانه‌ای کار خوب و منصفانه‌ای نبود.
وحیدی افزود: الان قطعی گاز نداریم. هرجا قطعی موقت و مختصر داشتیم به سرعت جبران شده است. تنها جایی که مشکل بیشتری بود، در تربت جام بود که از وزیر نفت، استاندار و فرماندار بسیج شدند که نفت سفید و بخاری برسانند. گاز برخی مشترکان در این شهر قطع شد بود که آن هم به خاطر این بود که آخر خط بوده وفشار گاز کم بود.
وی درباره قطع برق شهرک‌های صنعتی نیز بیان کرد: مدیریت برق توسط وزارت نیرو صورت می گیرد و اصل ماجرا این است که اولویت اصلی دولت، رفاه شهروندان و گرم نگاه داشتن خانه های مردم  است و متناسب با آن مدیریت می شود که جاهای دیگر هماهنگ با این اولویت، کارهای خود را تنظیم کنند. طبیعتا قطع برق روزهای معدودی است که به سرعت به حالت عادی برمی‌گردد و ممکن است در ادامه در طول بهمن ماه دچار چنین سرمایی بشویم که ان‌شاءالله مدیریت صورت می‌گیرد. آنچه که مرتب مورد تاکید است، بهینه سازی مصرف و کاهش مصرف از سوی مردم عزیز است که همکاری خوبی داشتند. نقش مردم موثر است در اینکه ما از این فصل سرما به سلامتی عبور کنیم.
واکنش وزیر کشور به تحرکات ضدایرانی پارلمان اروپا
وحیدی همچنین در واکنش به تلاش اتحادیه اروپا برای قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است.  آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می‌کند، تضعیف کنند. سپاه مهمترین نیروی ضد تروریستی است و در راس آن شهید سلیمانی عزیز نماد جهانی مبارزه با تروریسم قرار دارد. این نیرو بیشترین مبارزه با تروریسم داشته است، اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود. رژیم صهیونیستی، تروریسم دولتی است و آمریکا نیز آشکارا سردار سلیمانی را ترور کرد. همه کسانی که در منطقه هستند خودشان را مدیون تلاش‌های سپاه و سردار شهید سلیمانی می‌دانند.

  • نویسنده :
  • منبع :