19 دی: نماینده دولت آمریکا در امور ایران با مداخله در مسایل داخلی کشورمان خواستار آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران شد.
راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران همزمان با انتشار اخبار ادعایی مبنی بر اعتصاب غذای سیامک نمازی شهروند دو تابعیتی بازداشت شده در ایران پیامی مداخله‌جویانه منتشر کرد و گفت که واشنگتن برای آزادی او و سایر شهروندان آمریکایی زندانی در ایران تلاش می‌کند.
وی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به نام سیامک نمازی نوشت: زمان آن فرا رسیده است که او، عماد ]شرقی[ و مراد ]طاهباز به خانه بازگردند. ما این امر را مدیون خانواده‌های آن‌ها هستیم، به همین خاطر هم برای آزادی‌شان همچنان تلاش می‌کنیم.
راب مالی در ادامه مداخله‌های مقامات آمریکایی در امور داخلی کشورمان مدعی شد: ما به ایران خاطرنشان می‌سازیم که باید بازداشت آمریکایی‌ها برای استفاده سیاسی را متوقف کند.
عماد شرقی شهروند دو تابعیتی ایرانی –آمریکایی است که پیشتر به جرم جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات نظامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
مراد طاهباز نیز دیگر شهروند ایرانی –آمریکایی یکی از سه متهم پرونده موسوم به جاسوسی از مراکز حساس نظامی در پوشش محیط زیستی است که به حبس محکوم شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :