19 دی: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعلام گفتگوی خود با مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلیس اذعان کرد که شخصا به این مقام انگلیسی برای اعدام "علیرضا اکبری" جاسوس لندن در تهران تسلیت گفته است.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران چهارشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد که با مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلیس گفتگوی سازنده ای داشته است.
مذاکره کننده ارشد دولت جو بایدن مدعی شد اقدام جمهوری اسلامی ایران در اعدام علیرضا اکبری جاسوس انگلیس در ایران بر اساس "انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و اذعان کرد: شخصا به مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلستان تسلیت گفتم.
رابرت مالی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی آمریکا و متحدانش اضافه کرد که با این مقام انگلیسی درباره مقابله با ارسال سلاحهای ادعایی ایران به روسیه، پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت زندانیان آمریکایی - انگلیسی در ایران و نقض حقوق بشر گفتگو کردیم.
اعلام اجرای این حکم در روز شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ با واکنش‌های مداخله‌جویانه نه تنها مقامات انگلیس و اروپا مواجه شد بلکه در نخستین واکنش از سوی آمریکا نیز، رابرت مالی نماینده ویژه این کشور در امور ایران که از آغاز حوادث داخلی در ایران، بر ناآرامی های متمرکز شده، باز هم اظهارات مداخله جویانه خود و دولت بایدن را تکرار کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :