19 دی: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از اواسط هفته گذشته قیمت‌ انواع سکه و طلا افزایش یافت اما تقاضایی در بازار وجود نداشت، پیش‌بینی می‌کنم هفته آینده نوسان قیمت نخواهیم داشت.
نادر بذرافشان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت بازار طلا اظهارداشت: بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته به طور میانگین ۲ دلار کاهش داشت و در آخرین قیمت‌ها برابر ۱۹۱۹ دلار بود.
وی گفت: هر مثقال طلای آب شده در آخرین معاملات روز گذشته با ۴۷۵ هزار تومان افزایش قیمت برابر هشت میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۰ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۳۶ هزار تومان رسید این در حالی است که در دو هفته پیش بازار به تعادل رسیده بود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: سکه طرح جدید در هفته گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم نیز یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت.
وی ادامه داد: نیم سکه و ربع سکه هر کدام به ترتیب یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته گذشته افزایش قیمت داشت و سکه‌های گرمی ۴۰۰ هزار تومان در هفته گذشته رشد قیمت را ثبت کرد.
بذرافشان با بیان اینکه در هفته گذشته نوسان و رشد قیمت‌ها قابل توجه بود، گفت: این به دلیل نوسان نرخ ارز و بهای انس جهانی طلا و اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح بین المللی بود و موجب شد قیمت‌ها در اواسط هفته روند صعودی را در پیش بگیرد.
وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته تغییر مدیریت بانک مرکزی و خبر عرضه ۵۰۰ هزار ربع سکه در بورس موجب شد قیمت انواع سکه و هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر مثقال طلای آب شده کاهش یابد برای نمونه حباب ربع سکه تا ۸۰۰ هزار تومان تخلیه شد اما اطلاع رسانی دقیق در نرخ و زمان عرضه وجود نداشت و نرخ‌ها با قیمت بازار تفاوت زیادی نداشت بنابراین استقبال زیادی از این عرضه را شاهد نبودیم.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: مدیریت بانک مرکزی در عرضه سکه می‌تواند نقش قابل توجهی در کنترل قیمت‌ها و حباب سکه داشته باشد و معتقد هستم عرضه باید به صورت مداوم و روزانه باشد و قیمت‌های اعلامی با قیمت بازار فاصله زیادی داشته باشد تا به نتیجه دلخواه برسیم.
به گفته وی ربع سکه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حباب داشت.
بذرافشان اظهارداشت: در هفته گذشته اگرچه قیمت‌ها افزایشی بود اما تقاضا در بازار به همین نسبت تشدید نشد و بازار ملتهب نشد و پیش‌بینی می‌کنم هفته آینده نوسان قیمت نخواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :