19 دی: یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست خبری به سوالی درباره تاثیر اعمال تحریم‌های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران می‌تواند مانع دست‌یابی ایران به یک سلاح هسته‌ای شود، گفت: در حال حاضر، تمرکز سیاست ما بر افزایش فشار بر رژیم ایران است.
این سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان همچنین گفت که انتظار می‌رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست بعدی‌شان در شورای روابط خارجی اروپا،‌ با اعمال تحریم‌های بیشار بر اعضای سپاه پاسداران ایران موافقت کنند. این نشست، دوشنبه ۲۳ ژانویه[۳ بهمن] برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، اظهارات این مقام آلمانی در پی این مطرح می‌شود که عصر دیروز، قطعنامه‌ای ضدایرانی در پارلمان اروپا به تصویب رسید که از اتحادیه اروپا می‌خواهد، نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست به اصلاح تروریستی این نهاد اروپایی قرار داده و تحریم‌ها علیه آن را افزایش دهد.
سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران روز گذشته درباره این اقدام پارلمان اروپا گفت: این حرکت از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند.
ربیس جمهور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور خواند و افزود: این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.

  • نویسنده :
  • منبع :