19 دی: «مایکل موسی آدامو » وزیر امور خارجه گابن روز جمعه، در جریان جلسه کابینه دچار حمله قلبی شد و سپس درگذشت.
خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از دولت و یک منبع آگاه در ریاست جمهوری گابن اعلام کرد که «مایکل موسی آدامو» وزیر امور خارجه گابن امروز پس از حمله قلبی در جریان جلسه کابینه درگذشت.
دولت گابن در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «موسی آدامو» وزیر ۶۲ساله امور خارجه این کشور و یکی از متحدان «علی بونگو اوندیبا» رئیس جمهور در جریان جلسه کابینه دچار حمله قلبی شد و به رغم تلاش‌های پزشکان متخصص درگذشت.
یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری گابن نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که او در ابتدای جلسه دولت بر صندلی نشست و احساس ناراحتی کرد.
به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود، وزیر امور خارجه گابن در حالی که بیهوش شده بود به بیمارستان نظامی منتقل شد اما بعد از ظهر درگذشت.
پس از وفات وی، بونگو رئیس جمهور گابن در توئیتی از او به عنوان دیپلمات بزرگ و و یک دولتمرد واقعی نام برد و افزود: برای من، او بیش از هر چیز یک دوست وفادار بود و همیشه به او اعتماد داشتم. این یک ضایعه بزرگ برای گابن است.
موسی آدامو در سال ۱۹۶۱ در شهر ماکوکو در شمال شرقی گابن به دنیا آمد و کار خود را به عنوان مجری در تلویزیون ملی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس دفتر بونگو (رئیس جمهور) و سپس وزیر دفاع گابن منصوب شد.
زمانی که بونگو پس از مرگ پدرش «عمر بونگو اوندیمبا» در سال ۲۰۰۹ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، موسی آدامو به عنوان مشاور ویژه او خدمت کرد و تا سال ۲۰۲۰ پس از یک دهه فعالیت به عنوان سفیر گابن در واشنگتن، او ابتدا وزیر دفاع و سپس وزیر خارجه گابن شد.

  • نویسنده :
  • منبع :