19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون در موضوع ریشه کنی بی سوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۷ درصد رسیده‌ایم.
یوسف نوری روز شنبه در دیدار با وزرای آموزش، خانواده و جوانان جمهوری نیکاراگوئه، افزود: ما در مبارزه با استکبار جهانی اهداف مشترک داریم و براساس توصیه‌های رهبر انقلاب و رییس جمهور همکاری مشترکی با کشورهای مقاومت خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه باعث رشد در کشور شده است، اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی دانش آموزان از یک و نیم در زمان پیش از انقلاب به پنج و سه دهم رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان ایران در جهان و المپیادها رتبه برتر را دارند و امسال ۲۰ مدال طلا در عرصه بین المللی کسب کردند.
نوری همچنین درباره اقدامات کشور نیکاراگوئه در این حوزه اظهار کرد: این کشور با توجه به جوانی جمعیت وزیر جوانان و وزیر خانواده دارند و از اینکه تحول در آموزش و پرورش را شروع کردند جای خوشحالی دارد.
وی ادامه داد: ۴ درصد تولید ناخالصی داخلی در این کشور به این موضوعات اختصاص داده شده و برنامه درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه،تقویت مهارت‌های زندگی مانند آشپزی، اجرایی کردن آموزش در دوره ابتدایی و موضوع رسیدگی به ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل را در دستور کار قرار داده‌اند.
وی عنوان کرد: همچنین در کشور ما نیز نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) ایجاد شد و کارنامه موفقی در سواد آموزی سن ۱۰ تا ۴۹ سال داریم.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: می دانیم که در نیکاراگوئه آموزش سیار الکترونیکی در مدارس در دوران کرونا داشته‌اند که در این راستا ما هم شبکه یادگیری قدرتمندی با موتور جستجوی دانش آموزان داریم که این تجارب را می‌توانیم به هم انتقال دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در بخشی از مدارس ما به دلیل آلودگی هوا، آموزش غیر حضوری است ،گفت: ۳ میلیون نفر از دانش آموزان در شرایط آموزش غیر حضوری در شبکه دانش آموزی شاد آموزش می‌بینند.
وی افزود: انجمن اولیا و مربیان خیرین ظرفیت های مناسب دیگری است که می‌توان در بهبود وضعیت دانش آموزان از آن استفاده کرد. امیدوارم همکاری خوبی داشته باشیم و در راستای تفاهم نامه قدم‌های مناسبی برداریم.

  • نویسنده :
  • منبع :