19 دی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در این کمیسیون برای اقدام متقابل نسبت به مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران خبر داد و تاکید کرد که نمایندگان پشت منافع ملی ایستاده و کوتاه نمی‌آیند.
وحید جلال‌زاده در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پرداخت.
وی توضیح داد: جلسه غیرعلنی امروز مجلس برای بررسی اقدامات مداخله جویانه کشورها و نهادهای اروپایی درباره مسائل داخلی ایران تشکیل شد البته این اولین بار نیست که ما این سیگنال های منفی را از کشورهای اروپایی دریافت می کنیم. آخرین اقدامات آنها در اغتشاشات اخیر و در فتنه ۱۴۰۱ بود که هرگز از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از اقدام اخیر پارلمان اروپا در صدور یک قطعنامه غیرحقوقی و غیرالزام آور و به شدت سیاسی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ملت، نمایندگان مجلس مواضعی را اتخاذ کرده و امروز نیز در جلسه غیرعلنی با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه و امیرعبداللهیان وزیر خارجه به این موضوع پرداختیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اضافه کرد: فرمانده سپاه و وزیر خارجه گزارشات خود از آنچه که در میدان عمل در حال رخ دادن است را ارائه کردند؛ همچنین درباره اقدامات احتمالی بعدی اروپایی ها در شورای اروپا و اتحادیه اروپا توضیح داده و به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و اقدامات متقابل دستگاه های ما و نهادهای انقلابی اشاره کردند.
وی با اشاره به اعلام حمایت نمایندگان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از صحبت های فرمانده سپاه در مجلس استقبال شد؛ وزیر خارجه نیز از پیش بینی ها و اقدامات پیشگیرانه شان گزارشی ارائه کرد. البته انتظارات مجلس از دستگاه دیپلماسی بسیار بالاست و انتظار دارند وزارت خارجه با ابتکار عمل بیشتری در صحنه سیاست خارجی به اتهامات و اقدامات مداخله جویانه اروپایی ها پاسخ دهد.
جلال زاده افزود: هر اتفاق ما در روزهای آینده باید پیام اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به رقبا و دشمنان داده و با یک اجماع داخلی همراه باشد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات متقابل مجلس گفت: طرح اقدام متقابل در برابر پارلمان اروپا و هر اقدام دیگر کشورهای اروپایی در کمیسیون امنیت ملی تهیه شده است؛ مردم بدانند نمایندگان پشتیبان منافع ملی و نهادهای انقلابی هستند و ذره ای از منافع ملی و حقوق ملت ایران کوتاه نخواهند آمد.
وی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی گفت: کمیسیون امنیت ملی در جلسه روز گذشته پیش نویس طرح اقدام متقابل را تهیه کرد که امیدوارم امروز در کمیسیون به رای گذاشته شده و به صحن علنی جهت بررسی ارجاع داده شود. این طرح یک عمل مبتکرانه و متقابل با رفتار کشورهای اروپایی است که به صورت دوفوریتی خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :