19 دی: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که در پی توهم ناشی از مصرف مخدر شیشه کودکی پنج ساله را به قتل رسانده بود، خبر داد.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌  چندی پیش کشف جسد پسر بچه پنج ساله‌ای در حوالی یک بیمارستان‌ در جنوب تهران به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گزارش داده شد. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شده و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. آنان در بررسی صحنه جرم، با جسد پسر بچه پنج ساله‌ای روبه‌رو شدند که براثر خفگی و برخورد جسم سخت به کمر و سرش به قتل رسیده بود.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت پسر بچه خردسال را کشف کرده و متوجه شدند که او اهل کشور افغانستان است، گفت: همچنین در ادامه تحقیقات ماموران مشخص شد که مرد جوانی جسد مقتول را جلوی این بیمارستان رها کرده است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دریافت این سرنخ‌ها  اقدامات اطلاعاتی خود را کلید زده و مادر مقتول را شناسایی کردند.
وی با اشاره به پرس‌وجو و انجام تحقیق از مادر این کودک، گفت:‌ در جریان تحقیقات از مادر مقتول مشخص شد، مرد معتادی که ناپدری مقتول بوده این کودک پنج ساله را در جریان درگیری خانوادگی ابتدا هدف ضربات سنگ قرار داده و سپس او را با خفه کردن به قتل رسانده است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در گام بعدی با بهره‌گیری از روش‌های علمی متوجه شدند قاتل که اهل کشور افغانستان است، پس از ارتکاب جنایت به استان‌های جنوبی کشور گریخته و قصد دارد از ایران خارج شود.
ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس‌ آگاهی پایتخت با دریافت این سرنخ در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی شهر بندرعباس شدند اما هنگامی که به این شهر رسیدند پی بردند متهم به دلیل اعمال مجرمانه دیگر به یکی از روستاهای استان فارس رفته است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در مرحله بعد با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی به روستای موردنظر رفته و مرد جوان را در یک عملیات پیچیده دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر قتل پسر بچه پنج ساله اعتراف کرد و گفت که درپی توهم ناشی از مصرف موادمخدر شیشه دست به این جنایت هولناک زده است.
به گفته وی با اعتراف متهم به جنایت این فرد با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد و پس از آن به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا خواهد شد.  

  • نویسنده :
  • منبع :