19 دی: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد: هنوز به دیپلماسی در قبال ایران اعتقاد داریم.
رابرت مالی مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در تداوم ادعاهای واشنگتن علیه تهران افزود: ما هنوز به دیپلماسی اعتقاد داریم، اما از زمانی که ایران در ماه سپتامبر به توافق پشت کرد، تمرکز ما بر مقابله با کشتار شهروندان ایرانی توسط حکومت این کشور و جلوگیری از کمک ایران به روسیه در کشتار مردم اوکراین بوده است.
مالی در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ با ادعای "غیرقانونی" بودن صادرات نفت ایران به چین گفته است که مذاکرات برای منصرف کردن پکن از خرید نفت ایران، تشدید خواهد شد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بدون اشاره به تحریم‌های غیرقانونی که دولت پیشین کشورش به صورت گسترده علیه تهران اعمال کرده است، ادامه داد: واشنگتن گام‌هایی بر خواهد داشت که ما باید به ترتیب برای توقف صادرات نفت ایران و بازداشتن کشورها از خرید آن برداریم.
وی همچنین معتقد است که هیچکدام از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به ویژه در رابطه با فروش نفت کاهش نیافته است.
به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ۲۰ دی ماه با اذعان به رویکرد دوگانه دیپلماسی و فشار دولت بایدن به همراه شرکایش علیه جمهوری اسلامی ایران، در عین حال اظهار داشت که دیپلماسی در قبال ایران نمرده است.
این سخنگوی دولت بایدن در جمع خبرنگاران در واشنگتن درباره لفاظی‌های مقامات کابینه جدید رژیم صهیونیستی و موضع دولت بایدن دراین خصوص گفت:آمریکا و اسرائیل در سطح استراتژیک مبنی بر اینکه ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست یابد، کاملا با یکدیگر اتفاق نظر دارند و همسو هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :