۱۹ دی: رئیس اتاق بازرگانی قم با تأ‌کید بر اینکه دست دلال‌ها باید از فرش ابریشم قم کوتاه شود، گفت: این کالا با شاخص جهانی توسط دلال‌ها خریداری شده و از نقاط مختلف کشور به نام آنها صادر می‌شود.
ابوالفضل خاکی در جلسه ستاد برگزاری روز ملی صادرات که با هدف تجلیل از اعضاء ستاد در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم تشکیل شد، بیان داشت: مراسم امروز ما یک پیشینه دارد و از زمان صدور دستورالعمل‌ها با همت ستاد بزرگداشت صادرات و همکاران پرتوان در دستگاه‌های مختلف نظیر سازمان صمت، استانداری، اداره کل امور مالیاتی کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، جهاد کشاورزی، موسسه استاندارد، منطقه ویژه سلفچگان، اتحادیه صادرکنندگان استان آغاز و در گام نخست فراخوان ثبت نام و تشکیل پرونده صدور کارنامه اولیه کاندیداها انجام شد.
وی بیان داشت: اخذ اطلاعات از سازمان‌های مرتبط برای اطمینان از ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان متقاضی و مفاصا حساب دستگاه‌های دولتی و سایر موارد استعلامی، از مراحل فرایند انتخاب صادرکنندگان بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی قم ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های صنعت، معدن، تجارت، فرش، کشاورزی و دانش بنیان اعلام آمادگی کردند که توسط شما عزیزان عضو کمیته مراحل اجرایی را طی نموده و با نظارت و راهنمایی‌های مدیریت عالی استان انتخاب صورت گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به انتخاب دو واحد استان هر ساله به عنوان واحدهای برتر کشوری شاهد انتخاب واحدهای بیشتری در سال‌های آینده باشیم و این افتخاری است که برای صنعت استان محسوب می‌شود.
خاکی خطاب به حاضران در جلسه گفت: لازم است از حضور شما عزیزان که در بیش از ۵ جلسه کارشناسی متواتر همت نموده و این فرایند را بصورت علمی، دقیق و حسابگرانه انجام داده اید تشکر کنم.
وی در مورد کسانی که کالاهای خود را از دیگر گمرکات کشور صادر می‌کنند، گفت: آمار صادرات استان به مراتب بیشتر از آمار ثبت شده است چرا که برخی از شرکت‌ها بنا به دلایلی صادرات خود را خارج استان انجام می‌دهند که امیدواریم در سال آینده شرایط ارسال محصولات صادراتی خود از گمرک استان را فراهم کنند.
رئیس اتاق بازرگانی قم با تأکید بر اینکه دست دلالها به خصوص از استان قم به دلیل وجود برخی کالاهای استراتژیک و خاص مثل فرش ابریشم باید کوتاه شود، گفت: فرش ابریشم قم که یک کالایی با شاخص کشوری و جهانی است توسط دلال خریداری شده و از نقاط مختلف کشور به نام خود آنها صادر می‌شود که این باعث بروز مشکلاتی از جمله کپی برداری‌های ناعادلانه که به نام استان تمام می‌شود را به دنبال دارد.
وی همچنین در جلسه تجلیل از اعضاء کمیته روز ملی صادرات گفت: کارگروه توسعه صادرات استان که جلسات آن به صورت مدون و هفتگی تشکیل می‌گردد و کمیته توسعه صادرات که مشکلات صادرکنندگان را در این جلسات رسیدگی و رفع می‌کنند کمک‌ها و خدمات زیادی را به توسعه صادرات استان داشته‌اند.
خاکی در پایان سخنان خود از معاونت هماهنگی امور اقتصادی به صورت ویژه به عنوان رئیس جلسات کارگروه تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مورد تقدیر قرار گرفته و تقدیر نامه‌ای جهت درج در پرونده پرسنلی از سوی ریاست اتاق بازرگانی دریافت کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :