19 دی: معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و امضای تفاهم‌نامه با کشور ونزوئلا گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاهی در این کشور توسط کارکنان ما انجام می‌شود که نشان از اعتماد آنها به تولید ملی کشور دارد.
جلیل سالاری در بازدید محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام‌شده، گفت: همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی با همکاری شرکت ملی گاز ایران و وزارت نیرو در این روزهای سرد سوخت مایع نیروگاه‌ها، صنایع سیمان و بخش صنعت در شرایط ناترازی گاز طبیعی را تأمین می‌کنند.
وی افزود: تجربه سال ۱۳۸۶ سبب شد سوخت جایگزین از ابتدای هر سال پیش‌بینی و ظرفیت ۵ میلیارد لیتری برای نیروگاه‌ها ذخیره شود تا شرایط پایداری در کشور داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه سوخت‌محوری باید به سودمحوری در کشور تبدیل شود، گفت: در شرایط ناترازی گاز طبیعی، سوخت زمستانی موردنیاز همه بخش‌ها اعم از صنایع، حمل‌ونقل و خانگی تأمین شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به تقویت حجم ناوگان حمل‌ونقل و ریلی برای انتقال فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: شبکه خطوط کشور درگیر انتقال انرژی بوده به همین دلیل ظرفیت روزانه ۶۰۰ ناوگان ریلی در بندرعباس پیش‌بینی شد تا انتقال انجام شود.
سالاری با بیان اینکه هر واگن نقش دو نفتکش را برای انتقال فرآورده‌های نفتی ایفا می‌کند، اظهار کرد: همکاران ما همواره در حال بررسی و فعالیت برای سوخت‌رسانی به همه مناطق کشور هستند و اکنون حدود ۱۶ هزار کیلومتر خط لوله در کشور داریم که وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی را از مبادی تولید به قطب‌های مصرف ایفا می‌کنند.
به ظرفیت تولید بنزین کشور ۱۰ میلیون لیتر افزوده شد
وی ادامه داد: اکنون ظرفیت توزیع روزانه حدود ۲۳ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و به ظرفیت تولید بنزین کشور نیز ۱۰ میلیون لیتر افزوده شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه سوخت‌محوری در کشور باید به سودمحوری تبدیل شود، گفت: ائمه جمعه باید در این فرهنگ‌سازی ما را یاری کنند، در عین حال کمک و همراهی مردم سبب جبران ناترازی گاز در شرایط کنونی شده است.
سالاری همچنین با تأکید بر حفظ امنیت انرژی کشور بیان کرد: سال گذشته معادل ۹۰ میلیارد دلار سوخت مایع در نیروگاه‌ها مصرف شد که در این شرایط بهینه و هوشمندسازی مصرف سوخت و انرژی ضرورت دارد و امیدواریم در بخش انرژی مصوبه‌های مطلوبی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :