19 دی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این پرونده را تا دستیابی به نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.
وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرده و در گذشت یکی از کارمندان سفارت را به ملت آذربایجان و دولت این کشور تسلیت گفت و اظهار داشت: دیپلمات های جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی مهمان ما هستند و طبق معاهدات بین المللی امنیت آنها بر عهده ماست لذا این اقدام موجب تأسف است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی از لحظات اولیه این حادثه در صحنه حاضر شده و تا به نتیجه رسیدن این پرونده آن را پیگیری خواهند کرد.
وی ادامه داد: موضع گیری رئیس جمهور آذربایجان پیرامون این حادثه را ملاحظه کردم. موضع بسیار عالمانه‌ای بود انتظار ما از مقامات دولت آذربایجان این است که با خویشتنداری و با نگاه به روابط دو کشور موضع بگیرند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی تا به نتیجه رسیدن این پرونده و شناسایی دقیق هویت عامل این حادثه موضوع را پیگیری خواهد کرد.
جلال‌زاده تاکید کرد: موضع گیری‌های مقامات دو کشور بایستی در مورد این حادثه باید متعهدانه و به گونه‌ای باشد که به روابط دو کشور آسیبی وارد نکند و اجازه سوء استفاده به دشمنان را هم ندهد.
وی در خصوص تروریستی بودن این حادثه نیز به خبرنگار ما گفت: اطلاعات و گزارشات اولیه بر شخصی بودن حادثه دلالت دارد ولی برای اظهار نظر قطعی در این مورد بایستی منتظر ماند تا دستگاه‌های ذیربط بررسی های خود را کامل و اعلام نتیجه نمایند.

  • نویسنده :
  • منبع :