19 دی: جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به حمله مسلحانه صورت گرفته به سفارت این کشور در تهران در روز جمعه اظهار کرد: ما این حوادث را به عنوان حوادث تروریستی ارزیابی می کنیم زیرا چنین حوادثی بین روابط دو کشور قابل انتظار نبود و ما از این حادثه بسیار متاسف هستیم.
علی علیزاده، جمعه شب در نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس بیمارستان شهدای تجریش در حاشیه عیادت وزیر امور خارجه ایران از مجروحان حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران اظهار داشت: بر اساس گزارش پزشکان عمل جراحی یکی از کارمندان ما تمام شده و وضعیتش بهتر شده است و عمل جراحی دومین کارمند ما ادامه دارد. براساس گزارش پزشکان عمل جراحی کارمند دوم دو ساعت دیگر ادامه خواهد داشت و امیدواریم بعد از اتمام جراحی آنها را به بخش انتقال دهند.
وی افزود: ما انتظار داریم که از طرف ایران این حوادث تروریستی و نتایج آن پیگیری شود و همه عوامل بازداشت شوند و همه عوامل این حوادث را از طرف ارگان های مربوطه پیگیری کنند و نتایج را به جمهوری آذربایجان اعلام کنند.
سفیر آذربایجان ادامه داد: ما این حوادث را به عنوان حوادث تروریستی ارزیابی می کنیم زیرا چنین حوادثی بین روابط دو کشور قابل انتظار نبود و ما از این حادثه بسیار متاسف هستیم.
علیزاده در ادامه از حضور وزیر خارجه و ملاقات ایشان از مجروحین مان تشکر و قدردانی کرد.
صبح جمعه شخصی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حمله کرد که منجر به کشته شدن یکی از اعضای سفارت و زخمی شدن دو نفر دیگر گردید.
مسولان کشورمان به طور جد در حال بررسی این اتفاق هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :