19 دی: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: تخفیف ۷۰ درصدی قبض‌های گاز بنا به دستور رئیس جمهور مربوط به فصل سرد امسال است و مصوبه دولت در خصوص تعرفه‌های جدید همچنان برای سال آینده پابرجا و اعمال می‌شود.
مسلم رحمانی روز شنبه در حاشیه اختتامیه سومین رویداد ملی آوای گاز خلیج فارس در جمع خبرنگاران بوشهر افزود: سرمای گسترده، ماندگار و دمای پائین باعث شد دولت در راستای کمک به مردم و معیشت آنان این تخفیف را در نظر بگیرد.
وی یادآورشد: در تاریخ ۱۶ آذر مصوبه دولت در خصوص تعرفه‌های جدید گاز اعلام شد که براین اساس سه پلکان اول که پلکان‌های متعارف هستند و ۶۰ درصد مشترکان گاز را تشکیل می‌دهند بدون تغییر می‌مانند.
رحمانی ادامه داد: براین اساس سه پلکان چهارم تا ششم ۳۰ درصد و پلکان‌های هفتم تا دهم ۵۰ درصد نسبت به تعرفه سال گذشته افزایش لحاظ شده است.
وی گفت: پلکان‌های چهارم تا دهم را جزء مشترکان پرمصرف و پلکان‌های یازدهم و دوازدهم که ۱.۶ درصد از مشترکان را مشمول جزء مشترکان بسیار پر و بد مصرف به شمار می‌روند.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز گفت: شرایط آب و هوایی، استقرار موج بسیار سرد و تجربه دمای زیر صفر درجه در بیش از ۲۶ استان کشور در دیماه، دمای پائین و ماندگاری این موج سرما در استان‌های نیمه شمالی، مرکزی و برخی از استان‌های جنوبی باعث افزایش میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری کشور شد.
وی ادامه داد: شرایط خاص آب و هوایی در زمستان امسال باعث شد با وجود تزریق ۸۴۸ میلیون مترمکعب گاز به خطوط انتقال سراسری و با تلاش و پشتکار همکاران در بخش بالادستی وزارت نفت، شرکت‌های پالایش گاز، خطوط انتقال و شرکت‌های توزیع اما در زمان حاضر بالغ بر یک ماه است که مصرف در بخش خانگی و تجاری با بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز اشکالاتی در شبکه گازرسانی به همراه داشته است.
رحمانی گفت: با وجود مشکلات فراوان به خصوص در ۱۰ روزی که هوا بسیار سرد و دما هم در شرق و غرب کشور منفی ۲۸ درجه بود با همراهی مردم از این شرایط عبور کرده ایم.
وی افزود: باتوجه به اینکه میزان تولید ثابت است بنابراین هرچه مصرف در بخش تجاری و خانگی بهینه باشد این بخش گاز به بخش تولید،صنعت و نیروگاهی اختصاص می‌یابد.
رحمانی گفت: برای عبور از فصل سرد مردم همچنان در مصرف گاز همراهی کنند تا هیچ نقطه ای از کشور دچار چالش نشود.
وی تاکید کرد: در زمان حاضر با تلاش و پشتکار همکاران مشکلی در گازرسانی به اقصی نقاط کشور وجود ندارد و گازرسانی در کشور پایدار است و تا پایان فصل همچنان به این همراهی و همکاری مردم نیازمند هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :