19 دی: یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی ابعاد حادثه حمله به سفارت آذربایجان در تهران در جلسه فردا (یکشنبه) این کمیسیون خبر داد.
یعقوب رضازاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا پیش از ورود به دستورات کاری کمیسیون، موضوع حمله به سفارت آذربایجان در تهران را بررسی می کند.
وی یادآور شد: با توجه به دستگیری فرد حمله کننده به سفارت، مشخص شده که انگیزه خانوادگی در میان بوده است.
گفتنی است، صبح روز جمعه، هفتم بهمن‌ماه یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی وارد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد و سپس با شلیک گلوله به چند نفر  حمله کرد که در نتیجه آن یک نفر جان خود را از دست داد و دو نفر مجروح شدند.
بعد از این حادثه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکومیت این حادثه ضمن تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت آذربایجان، اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.
حسین امیرعبداللهیان و احمد وحیدی وزرای خارجه و کشور نیز با توجه به حادثه پیش آمده در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران اهداف و انگیزه مهاجم مسلح را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس‌جمهور نیز دستور بررسی همه جانبه موضوع را صادر کرد.
وزیر امورخارجه ایران همچنین جمعه شب با حضور در بیمارستان‌ شهدای تجریش تهران از مجروحان این حمله مسلحانه عیادت کرد.
امیرعبداللهیان به‌علاوه در گفت‌وگو با وزیر خارجه آذربایجان، ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به سوء استفاده دشمنان دو کشور از این حادثه تأکید کرد، نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.

  • نویسنده :
  • منبع :