19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هر شهروندی که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن کرونا آن گذشته باشد، باید دُز یادآور را مجدد تزریق کند.
مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: هر شهروندی که ۶ هرماه از تزریق آخرین واکسن گذشته باشد، باید دُز یادآور واکسن را مجدد تزریق کند.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز و تعطیلات هستیم و مسافرت‌ها و دید و بازدید‌ها نیز در این ایام زیاد می‌شود، از هم اکنون باید تزریق واکسن در دستور کار بوده تا در ایام عید گرفتار بیماری نشویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: باید در مورد کرونا رصد‌های لازم انجام و گروه‌های بهداشتی تحقیقات و پایش داشته تا دچار پیک نشویم.
مصری در مورد آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های تنفسی گفت: در این خصوص نیز باید بیمارستان‌ها نهایت دقت و پیگیری را داشته باشند و در راستای رفع مشکلات بکوشند.
وی بر دپوی داروی مورد نیاز استان تاکید کرد و گفت: معاونت غذا و دارو باید پیگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشد تا همیشه دپوی مورد نیاز استان، وجود داشته باشد و از سوی دیگر رصد‌های مورد نیاز از سطح داروخانه‌های استان انجام شود.
سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: وضعیت کرونا در قم وضعیت ثابتی است، ولی نمی‌توانیم بگوییم که پیک کرونا تمام شده است و باید همچنان مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :