19 دی: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها باید رویه خود را در تقابل با نظام اسلامی اصلاح کنند، گفت: اگر این رویکرد تقابلی تغییر نکند، به نحو مقتضی، پاسخِ این شرارت‌ها را تکان دهنده و بیدارکننده خواهیم داد.
علی نیکزاد ثمرین در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، به تحرکات ضدایرانی برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان ملت ایران در ماه‌های گذشته، در یک جنگ ترکیبی تلاش کردند تا واقعیت مردم ایران را وارونه جلوه کنند اما اکنون که در این هدف، شکست سنگینی را متحمل شده اند، در تلاشند تا با بازی‌های سیاسی در عرصه های بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.
وی تاکید کرد: اروپا باید این واقعیت را بداند که بازی کردن در زمین آمریکا، حیثیت و اعتبار اتحادیه اروپا را بیش از پیش در اذهان ملت های جهان خدشه دار خواهد کرد. توصیه ما به اروپایی ها این است که چشم های خود را به روی واقعیت ها باز کنند و منافع خود را پای امیال آمریکایی ها ذبح نکنند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به تلاش اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، گفت: سپاه یک نیروی نظامی رسمی است و تلاش های مذبوحانه برای تروریستی خواندن سپاه قهرمان، وقاحتی نیست که از سوی ایران اسلامی بی پاسخ بماند.
وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، طرحی را در این راستا تنظیم کرده‌ که اعلام وصول شده است. ما منتظریم تا شاهد اصلاح رویّه اروپایی‌ها در تقابل با نظام اسلامی باشیم اما اگر این رویکرد تغییر نکند، قطعا خود را دست و پا بسته نمی بینیم و به نحو مقتضی، پاسخِ این شرارت‌ها را، تکان دهنده و بیدارکننده خواهیم داد. کافی است دولتمردان اروپایی، وحشت خود از دوران حکومت داعش را یادآوری کنند تا بفهمند که باید قدردان سپاه رشید و قهرمان باشند.
نیکزاد در ادامه از همسایگان ایران خواست در گرد و غبار مقطعی اروپایی‌ها، دچار اشتباه محاسباتی نشوند و افزود: این منطقه، متعلَق به ماست و حسن همجواری، همکاری و همدلی بین ملت‌ها و دولت‌های منطقه، یگانه راه نجات منطقه غرب آسیا از مشکلات است. عملکرد جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که همواره به همسایگانی آباد، آزاد و مستقل می اندیشد و حُسن همسایگی را، همواره سرلوحه سیاست های خود قرار داده است.
حادثه اخیر سفارت جمهوری آذربایجان ناشی از یک خصومت شخصی بود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی دیرین و ریشه‌دار هستند و پیوندهای خویشاوندی بین مردم دو کشور برقرار است. آنچه در روزهای اخیر در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران اتفاق افتاد، ناشی از یک خصومت شخصی بوده است که باعث ناراحتی ما شد و پیگیری های لازم نیز صورت گرفت و ضروری است که از داوری های هیجان زده، اجتناب شود.
مجلس در حال تکمیل بودجه پیشنهادی به نفع مردم است
نیکزاد در ادامه به بررسی بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: مجلس در بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ با رویکرد همکاری و هم افزایی، در کنار دولت ایستاد و نمایندگان در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق در حال اصلاح و تکمیل بودجه پیشنهادی به نفع مردم هستند.
نائب رئیس مجلس افزود: از دولت انتظار می رود در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه که نیازمند کار شبانه روزی و مشورت و همراهی با همه کارشناسان در اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و کمسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی است اهتمام ورزد.
وی گفت: کنترل قیمت ها و تنظیم بازار به ویژه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، یکی از فوریت‌های کشور است که نیازمند جدیت و برنامه ریزی پیشدستانه در دولت است.
وی با یادآوری اینکه با تلاش های دولت امسال تابستان گرم را با تامین برق و آبِ مورد نیاز، پشت سر گذاشتیم، افزود: در روزهای گذشته نیز، دولت توانست با وجود همه مشکلاتی که در اثر کم کاری های گذشته ایجاد شده بود، بحران تامین گاز را با کمک مردم مدیریت کند.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در مراجعاتی که مردم به نمایندگان داشته و دارند، بحث قبض های نامتعارف گازبها در برخی مناطق، مورد انتقاد قرار گرفته است. از رئیس و اعضای کمیسیون انرژی می خواهم با حضور وزیر نفت این موضوع را با دقت بررسی کنند.
انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی بود
نیکزاد در ادامه با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی بود. این انقلاب شکوهمند با رهبری امام حکیم، فرزانه و مقتدر، ملت ایران را در سایه وحدت کلمه از ذلت و خواری به اوج قدرت رساند و جا دارد خدای متعال را برای نعمت بزرگ شاکر باشیم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شکر این نعمت بزرگ در حفظ اصول و ارزشهای اصلی انقلاب اسلامی است و حکمرانی برآمده از انقلاب اسلامی یک الگوی بی بدیل است. مردم سالاری دینی سازوکاری کاملتر و دقیق‌تر از دموکراسی لیبرالیستی است. انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته ثابت کرده است که مردم مدار و دین محور و بدون وابستگی به شرق و غرب، نه تنها می‌تواند برابر ابهت پوشالی استکبار ایستادگی کند، بلکه می‌تواند بسیاری از قله‌ها را فتح کند و در مسیر سایر قله‌ها با شتاب در حرکت بود.
وی تاکیدکرد: انقلاب اسلامی همانگونه که در بیانیه گام دوم تصریح شده است، بدون خیانت به آرمان‌هایش در برابر همه وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرد. ادامه مسیر انقلاب نیز نیازمند نظریه‌پردازی و واژه پردازی جدید نیست. بلکه محتاج بازگشت به همان شعارهای اصیل است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم همچنان بر عهدی که با امام و رهبر خود بستند، استوار هستند و این مسئولان هستند که باید در خود تغییر ایجاد کنند. برای طراحی حکمرانی آینده نیازی به پشیمان شدن از شعارهای اصیل انقلاب نیست، بلکه مسیر مورد نیاز بازگشت و رجعت آگاهانه به ارزش‌های سال ۵۷ است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس، خداخواهی، اخلاص در عمل، عشق به خدمت، عدالت طلبی، مردم سالاری، ساده زیستی مسئولان، تخصص گرایی، جوان باوری، فسادستیزی، پاکدستی، و دوری از سیاست بازی‌هایِ غیرصادقانه را شعارهای اصیل و دائمی انقلاب دانست و گفت: در غبار فتنه ها و غربالِ ایام، هر فردی به این شعارهای اصیل التزام عملی نداشته باشد، به صورت خودکار توسط مردم پس زده خواهد شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همین قدرت اصلاح از درون، در کنار قدرت جهت دهی از ناحیه ولایت مطلقه فقیه، رمز بقای این انقلاب و شعارها و آرمان هایش پس از ۴۴ سال است.
وی با بیان اینکه وفاداری و فداکاری مردم در تحمل انواع مشکلات و ناملایمتی‌ها، وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند اظهار داشت: مردم، بزرگترین پشتوانه‌های این انقلاب هستند و ما مسئولان نیز باید تلاش کنیم تا در قدردانی از نعمت انقلاب، خودمان را به مردم برسانیم.

  • نویسنده :
  • منبع :