19 دی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم فجر گفت: کسانی اگر با جشنواره فیلم فجر، جریان فرهنگی‌ای که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و همچنان کار خود را دنبال کرده مقابله کنند، به مثابه مقابله با انقلاب بوده و از سر دلسوزی نیست.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر کسی حرفی دارد به صحنه آمده و حرفش را در قالب انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و شاخص‌های نظام بزند و گوش مسوولان هم برای شنیدن این حرف‌ها باز است.
وی درباره کسانی که به دنبال تحریم کردن جشنواره فیلم فجر هستند، گفت: این چیز جدیدی نیست، از آغاز پیروزی انقلاب هر گاه چنین حرکت‌های تاثیرگذاری شروع می‌شد دشمنان به مقابله با آن می‌پردازند.
حجت‌الاسلام تقوی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که دشمنان همیشه می‌خواهند نقاط قوت ما را ضعف نشان داده و آنها را تضعیف کنند، دشمن دشمنی خود را می‌کند.
وی تصریح کرد: سال‌هایی بود که عده‌ای قهر و خیال کردند با قهرشان یک طرف آسمان خراب و جامعه متوقف می‌شود در حالی که اگر عده‌ای از در بیرون بروند عده‌ای دیگر از همان در وارد می‌شوند. ما نمی‌خواهیم کسی قهر کند و طالب قهر کردن نیستیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انسان‌های آزاده که مردم را می‌شناسند و دل می‌سوزانند بویژه در فضای امروز، هرگز حاضر نیستند حرکتی انجام دهند که به اقتصاد و فرهنگ کشور لطمه‌ای وارد شود، دست‌هایی هم پشت اینهاست و بسیاری از کسانی که قهر می‌کنند ناآگاه و متاثر از تفکرات بیگانه هستند.
وی افزود: به‌عنوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دست همه هنرمندان و فرهنگیان متعهد و ایران دوست، مردم دوست و کسانی که به ارزش‌های کشور دلبستگی دارند را به گرمی می‌فشارم و به آنها احترام می گذارم.
حجت‌الاسلام تقوی گفت: مسایل فرهنگی مهم است و بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ریشه در فرهنگ دارد که با فرهنگ‌سازی بخشی از مشکلات کشور حل می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: کسانی که در صحنه هستند قاطعانه می‌ایستند و در جشنواره حضور دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :