19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی در مجاورت بیمارستان امام (ره) خوی خبرداد و گفت: این بیمارستان خدمات ارتوپدی و جراحی لازم را ارائه می‌کند.
بهرام عین اللهی روز دوشنبه با حضور در بیمارستان آیت الله خویی و عیادت از مصدومان زلزله این شهرستان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تخلیه بیمارستان قمر بنی هاشم در خوی بر اثر آسیب دیدن در زلزله ۵.۹ ریشتری شامگاه شنبه، افزود: بیمارستان آیت الله خویی نیز آسیب‌هایی دیده است ولی وضعیت به گونه‌ای نیست که ارائه خدمات در آن خطر آفرین باشد.
وی تعداد مصدومین زلزله خوی را بیش از یک هزار و ۱۵۰ نفر برشمرد و اظهار کرد: دیداری از مصدومین اعزامی به بیمارستان‌های ارومیه و سلماس داشتم که اقدامات لازم درمانی به همه آنان ارائه شد و در سریع ترین زمان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
عین اللهی ادامه داد: ۱۱۶ نفر از مصدومین نیز به بیمارستان‌های ارومیه، سلماس، مرند و تبریز اعزام شدند.
وی از اعزام ۱۰۰ نیروی فوریت پزشکی به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به این مناطق شهرستان خوی اعزام شده است.
گفتنی است؛ زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.
این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد.

  • نویسنده :
  • منبع :