19 دی: معاون عملیات مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف ۷۶ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی، گفت: اکنون حدود ۶۰ درصد از نیاز سوخت نیروگاه‌ها با گاز تامین می‌شود و ۴۰ درصد نیز از طریق سوخت مایع شامل نفتگاز و مازوت است.
«احمد کاظمی» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تولید گاز در شرایط حداکثری قرار دارد، افزود: در بخش تولید از پالایشگاه و سکوهای گازی شرایط حداکثری را داریم.
وی ادامه‌داد: در انتقال گاز نیز شرایط پایدار است و با تقویت فشار گاز در خطوط فشار قوی، به صورت حداکثری گاز به مبادی مصرف می‌رسد.
کاظمی با تاکید بر اینکه شبکه گاز کشور کاملا پایدار است، گفت: هیچ قطعی و افت فشاری در شبکه گاز وجود ندارد.
وی، مصرف بخش خانگی در شبانه‌روز گذشته را ۶۳۳ میلیون متر مکعب برشمرد و ادامه‌داد: بخش خانگی ۷۶ درصد از تولید گاز را مصرف می‌کند.
معاون عملیات مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، به موضوع ورود سامانه جدید بارشی به کشور اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی، تمرکز بارش‌ها در مناطق غرب و شمالغرب و تا حدودی مرکز کشور است و انتظار می‌رود مصرف گاز خانگی تا حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کند.
وی با تاکید بر پایداری شبکه گاز و عدم افت فشار، تصریح کرد: انتظار این است که مصرف کنترل شود، زیرا مصرف ۷۶ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی بسیار زیاد است.
کاظمی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد و گفت: با صرفه‌جویی بخش خانگی در مصرف گاز و رعایت الگوی مصرف، امکان تامین گاز سایر بخش‌ها از جمله صنایع و نیروگاه‌ها فراهم خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :