19 دی: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبرداد و از رانندگان خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی جاده‌ها کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، لرستان، تهران، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های ایلام، خراسان رضوی و گیلان هم بارش باران گزارش شده است.
وی افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است.
شیرانی در همین راستا نیز به رانندگان و مسافران توصیه کرد که اولا تا جای ممکن است انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و ثانیا اگر قصد عبور از جاده‌هایی مانند چالوس، هراز و دیگر محورهای کوهستانی را دارند، حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی معابر شهر تهران نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک، آزادراه ساوه - تهران حدفاصل دهشاد تا پل اتوبان آزادگان و محور شهریار – تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس است. در دیگر محورهای مواصلاتی ترافیک سنگین یا نیمه سنگین گزارش نشده است. اما با توجه به حجم بارش‌ها و لغزندگی معابر کاهش سرعت تردد وجود دارد و از این رو رانندگانی که سفری ضروری در پیش دارند و امکان تعویض در آن را ندارند، باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

کاهش ۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور

وی درباره میزان تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار حاکی از کاهش پنج درصدی تردد در جاده‌های کشور طی شبانه‌روز اخیر است. همچنین ساعت اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار انجام شده است. آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج و آزادراه ساوه - تهران نیز پر ترددترین محورهای مواصلاتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
شیرانی درباره محورهای دارای انسداد یا محدودیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان - ایرانشهر هم تنها محور مسدود شریانی در کشور است. محورهای پونل – خلخال، خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری و شاه منصوری)، لاسم - ارجمند، دیزین - شمشک، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه - تویسرکان نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :