19 دی: سفیر ایران در روسیه با اشاره به اتصال پیام رسان های پولی بانکی میان ‎ایران و ‎روسیه گفت : با این اقدام، همکاری های ضدتحریمی دو کشور یک گام مهم دیگر رو به جلو برداشت.
کاظم جلالی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «اتصال پیام‌رسان‌های پولی بانکی میان ‎ایران و ‎روسیه و همکاری‌های ضدتحریمی دو کشور یک گام مهم دیگر رو به جلو برداشت.
این قرارداد تحریم ناپذیر بوده و مبادلات تجاری و بازرگانی ایران و روسیه را تسهیل می‌کند. مکانیسم پیام‌رسان‌های مالی و بانکی با ارزهای ملی (ریال و روبل) کار خواهد کرد.»
براساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه با موضوع اتصال پیام‌رسان‌های مالی دو کشور در روز یکشنبه ۹ بهمن ماه به امضا رسید که در این راستا تبادلات مالی و بانکی دو کشور و ۱۳ کشور دیگر که در روسیه حضور دارند، تسهیل شد.
به گزارش ایسنا، محسن کریمی - معاون امور بین الملل بانک مرکزی - در مراسم امضای تفاهم نامه ایران و روسیه با موضوع اتصال پیام رسان‌های مالی دو کشور، اظهار کرد: از یکسال گذشته سند اقدامات مشترک ایران و روسیه به امضای طرفین رسید و این تفاهم نامه اولین اقدام بود که عملیاتی شد از این به بعد پیام رسان‌های مالی همه بانک‌های ایران و همه بانک‌های روسیه به یکدیگر متصل شدند.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه سامانه‌های پیام رسان دو کشور به یکدیگر متصل خواهند شد و همه بانک‌های ایران و همه بانک‌های روسیه می‌توانند پیام های استاندارد بانکی داشته باشند و همه بانک‌های ایران در خارج از کشور و همه بانک‌های خارجی متصل به سامانه پیام رسان روسیه که شامل بیش از ۱۰۰ بانک در ۱۳ کشور خارجی (به غیر از روسیه) است می‌توانند در قالب بستری فراهم شده با بانک‌های ایران تبادل داشته باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :