19 دی: جلسه بررسی ابعاد چهار حادثه مسمومیت دانش آموزان در دو مدرسه دخترانه قم،‌ در دادستانی این استان تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی دادستانی قم،‌ در پی وقوع چهار حادثه مسمومیت دانش آموزان در مدارس فاطمیه و نور قم، جلسه‌ای در دادستانی استان به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قم و با حضور معاون استاندار و مسئولانی از پدافند غیر عامل، دانشکده علوم پزشکی، آتش نشانی، آموزش و پرورش استان و دیگر ارگانها در دادسرای قم با محوریت بررسی ابعاد و علل بروز این حادثه و راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان قم دراین جلسه بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش آموزان دخترانه تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های استان تا حصول نتیجه و آرامش خاطر خانواده ها برای مدیریت صحیح و شایسته این امر بسیج شوند تا شاهد حوادث مشابه و ناگواری در این زمینه نباشیم.
معاون دادستان قم نیز دراین جلسه با بیان اینکه امنیت دانش آموزان و آرامش و اطمینان خانواده‌ها در اولویت امر قرار دارد اعلام کرد: از شروع این حوادث کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع تعیین و اقدامات و وظایف هر یک از دستگاه ها پیگیری و رصد شد و پیگیری و نظارت بر امور تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.
در این جلسه مسئولان دستگاه‌های مربوطه گزارش‌هایی از اقدامات و نتایج حاصله را به طور مبسوط ارائه دادند.
رفع مشکلات زیرساختی تمامی مدارس استان، استاندارد سازی مراکز آموزشی به ویژه سیستم تهویه و گرمایشی آنها، تجهیز کلیه مدارس به پایش تصویری، ابلاغ دستورالعمل اجرایی برای اعضای کارگروه در صورت بروز حوادث مشابه و دیگر موارد از پیشنهادات اجرایی این جلسه بود.
هشتم بهمن ماه نیز ۱۵ دانش آموز این دبیرستان دچار مسمومیت و به مراکز درمانی این شهر منتقل شدند. دوشنبه دهم بهمن ماه نیز ۱۷ دانش آموز و یک معلم در مدرسه دخترانه فاطمیه قم دچار مسمومیت شدند. امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه نیز هفت دانش آموز و یک معلم بار دیگر دچار مسمومیت شدند.
پیش از این نیز ۱۸ نفر از دانش آموزان دختر هنرستان نور قم در نهم آذرماه سالجاری نیز دچار مسمومیت شدند و بار دیگر ۲۲ آذرماه ۵۱ دانش آموز این دبیرستان مسموم و به مراکز درمانی انتقال یافتند.

  • نویسنده :
  • منبع :