19 دی: رییس قوه قضاییه گفت: باید در عمل ثابت کنیم که نظام جمهوری اسلامی با توجه به تجربیاتی که آموخته دنیا و آخرت، امنیت و سلامت و عزت و کرامت مردم را بیش از گذشته حفظ می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای در مراسم تجدید میثاق رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره) طی سخنانی با اشاره ابعاد شخصیتی والای حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام بزرگوار ما بر تعبد نسبت به اسلام و کارآمدی احکام اسلام تکیه و تاکید داشتند و در عمل نشان دادند که می‌توان توأمان در جهت تأمین دنیا و آخرت مردم گام برداشت و استقلال و عزت و رفاه و امنیت و صلح و آزادی را برای همگان رقم زد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تأکید حضرت امام خمینی(ره) بر وحدت کلمه و وحدت میان آحاد مردم و مسئولان، بیان داشت: امام راحل بر تلاش خالصانه مسئولان در جهت رفاه حال مردم تاکید فراوان داشتند و به‌خصوص بر توجه و اهتمام مسئولان نسبت به طبقات کم‌تر بهره‌مند از مواهب دنیوی تاکید می‌کردند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به تبلیغات فراوان و جنگ روانی پردامنه دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن با ابزارهای مختلف خود به‌صورت شبانه‌روزی و به شیوه‌های مختلف از قبیل تحریف و دروغ‌پردازی و وارونه‌نمایی در تلاش است تا میان مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند و وحدت ملی ما را مخدوش گرداند و اعتماد عمومی و اجتماعی را از جامعه ما سلب کند؛ لذا همه ما باید با وحدت کلمه، کارآمدی نظام را ثابت کنیم و توطئه‌های دشمن را خنثی گردانیم.
 محسنی اژه‌ای در ادامه بیان داشت: ما در قوه قضاییه باید پناه همه مظلومان و ملجأ همه تظلم‌خواهان باشیم و در این میان نباید برای ما تفاوتی داشته باشد که آن مظلوم یا تظلم‌خواه چه فردی و از چه جناحی است‌؟
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه مصمم است در راستای رفع مشکلات اقتصادی، ایجاد رفاه برای مردم، تقویت تولید ملی، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و حمایت از فعالان سالم اقتصادی، کمک‌کار دولت باشد.
رئیس دستگاه قضا گفت : اگر امروز نتوانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنیم، زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می‌آوریم؛ در ماه‌های گذشته نیز که دشمن برای مردم و نظام دردسر آفرید، از همین زخم‌ها بهره برد.
رئیس عدلیه بیان داشت: اگر مردم احساس کنند که نمی‌توانیم عدالت اجتماعی را در حد مطلوب ایجاد کنیم و در جهت منافع خودمان گام برمی‌داریم نه در جهت منافع آنها در آن صورت زمینه سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌گردد.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد:  کارآمدی نظام در جهت رفاه دنیوی مردم باید در عمل ثابت شود و فقط سخن گفتن، کافی نیست؛ ما باید ثابت کنیم که نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته می‌تواند امنیت و رفاه و عزت مردم را تأمین کند و این امری است که حتما می‌توانیم انجام دهیم.
رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: باید از همه مردم، صاحبنظران، خیرخواهان و دلسوزان کمک بگیریم تا بتوانیم در جهت پیشرفت کشور در همه ابعاد، به توفیق برسیم.

  • نویسنده :
  • منبع :