19 دی: معاون وزیر نیرو از نصب پنل‌های خورشیدی برای ۵۵۰ هزار خانواده در سراسر کشور در قالب طرح ملی "جهاد روشنایی" خبر داد.
محمود کمانی ۱۳ بهمن ماه در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در آیین اجرای "طرح جهاد روشنایی و راه اندازی ۵۲ نیروگاه خورشیدی حمایتی استان که با حضور دکتر محرابیان وزیر نیرو، هاشمی استاندار سمنان ، علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم و مسوولان در امیریه دامغان برگزار شد اظهار کرد: در قالب این طرح ملی به میزان ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی تنها در استان سمنان راه‌اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح جهاد روشنایی در کشور، ۵۵۰ هزار خانواده، تولید کننده برق از طریق سامانه برق خورشیدی خواهند شد.
معاون وزیر نیرو به سهم سمنان از این طرح پرداخت و  اضافه کرد: ۳۰۰۰ مورد از ۱۱۰ هزار مورد نیروگاه ۵ کیلوواتی که در کشور تعیین شده متعلق به استان سمنان است.
وی با بیان اینکه در این طرح سامانه‌ها از طریق وام های پرداختی، برای خانوارهای تحت حمایت نصب خواهد شد خاطرنشان کرد: بی‌تردید این طرح در سطح جهانی بی نظیر است.
کمانی تاکید کرد: انشاالله با هماهنگی بین نهادهای حمایتی و مجموعه استان روند پرداخت تسهیلات و تحقق تعهد ایجاد شده میسر خواهد شد.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: ۶۰ هزار خانواده در سطح کشور در قالب اجرای طرح جهاد روشنایی تاکنون شناسایی و برای ۲۵ هزار خانواده که شرایط نصب سامانه را دارند، ارزیابی صورت گرفته است.
وی از استانداران سراسر کشور خواست، در خصوص تسهیل در پرداخت تسهیلات برای اجرای این طرح سراسری اقدامات لازم را انجام دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :