19 دی: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به رغم ادعای آمادگی کشورش برای مذاکرات مستقیم با تهران، بار دیگر ژست حمایت از حقوق بشر درباره زندانیان ایرانی به خود گرفت.
رابرت مالی (راب مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور در حالیکه در برابر کشتار آمریکایی ها به ویژه سیاهپوستان بعضا به دلیل کمترین خطا سکوت کرده است، با انتشار تصاویر یکی از زندانیان ایرانی مدعی شد: این تصاویر تکان دهنده دکتر فرهاد میثمی، مدافع شجاع حقوق زنان است که در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.
وی در تداوم دخالت دولت بایدن در امور داخلی ایران ادعا کرد: حکومت ایران به ناحق او و هزاران زندانی سیاسی دیگر را از حقوق و آزادی آنها محروم کرده و اکنون به ناحق جان او را تهدید می‌کند.
این اظهارات رابرت مالی تازگی ندارد، او ۲۹ دی ماه با اعلام گفتگوی خود با مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلیس اذعان کرد که شخصا به این مقام انگلیسی برای اعدام "علیرضا اکبری" جاسوس لندن در تهران تسلیت گفته است.
مذاکره کننده ارشد دولت جو بایدن مدعی شد اقدام جمهوری اسلامی ایران در اعدام علیرضا اکبری جاسوس انگلیس در ایران بر اساس "انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و اذعان کرد: شخصا به مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلستان تسلیت گفتم.
این مقام آمریکایی سوم بهمن نیز با بازنشر فضاسازی های برخی رسانه های آمریکایی ادعا کرد: اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جوانرود بخشی از سرکوب گسترده‌تر در ماه نوامبر بود که بیش از ۴۰ غیرنظامی کشته شدند. بر اساس ارقام ذکر شده توسط سازمان ملل، حکومت ایران در یک هفته ده ها شهروند خود را کشت.
رابرت مالی مدعی شد: شمار کشته شدگان در ایران تمام معترضانی را که جان سال به در برده اند اما دارای جراحت های دائمی از جمله کوری به دلیل شلیک به چشم در اعتراضات شده اند را نشان نمی دهد.
دولت دموکرات بایدن به رغم شعار رویکرد دیپلماسی همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و در پی حوادث اخیر ایران نیز به بهانه حقوق بشر، تحریم هایی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :