19 دی: مدیرکل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:عملیات جستجوی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان برای یافتن حادثه دیدگان احتمالی سقوط بهمن در کوه آبیدر سنندج، به دلیل شرایط جوی نامناسب، خاتمه یافت و فردا از سر گرفته خواهد شد.
پیام جلالی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وقوع ریزش بهمن در ارتفاعات کوه آبیدر سنندج، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ امروز، طی تماس تلفنی و اطلاع به مرکز عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان، مبنی بر سقوط بهمن و گرفتار شدن شهروندان در زیر آن، ۹ تیم عملیاتی به محل اعزام شدند.
وی افزود: سه نفر از حادثه دیدگان بلافاصله بعد از ریزش بهمن به کمک مردم نجات یافته بودند اما به گفته یکی از شاهدان عینی در محل، مبنی بر گرفتار شدن یک نفر در زیر بهمن، تلاش نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان برای جستجو آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت ادامه یافت.
مدیرکل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: در این عملیات ۴۰ نجاتگر و ۹ خودروی امدادی شامل آمبولانس، خودرو نجات، خودرو کمک دار، خودرو پشتیبان و خودرو آرگون به محل اعزام شد.
جلالی یادآور شد: این عملیات با همکاری مدیریت بحران استانداری، فرمانداری سنندج، نیروی انتظامی، اورژانس و دیگر دستگاههای امدادی انجام گرفت.
وی تاکید کرد: مردم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :