19 دی: دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ارسال و انتشار نامه انصراف صاحبان فیلم «۴۸ ساعت» را رفتاری غیرحرفه‌ای دانست و گفت: این فیلم رزرو بود و اصلا وارد فضای جشنواره و رقابت نشده بود که بخواهد انصراف دهد.
مجتبی امینی در گفت‌وگو با ایرنا درباره تصمیم تهیه‌کننده فیلم سینمایی ۴۸ ساعت و اعلام انصراف از حضور در جشنواره، گفت: صاحبان این فیلم، نامه‌ای را به دبیرخانه ارسال و همان نامه را در فضای مجازی هم منتشر کرده‌اند، که خارج از قواعد استاندارد به موضوعی پرداخته‌اند، ارسال نامه انصراف و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی رفتاری غیرحرفه‌ای است که برای اهالی هنر و رسانه قابل درک و هضم نیست.
دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: فیلمی از جشنواره انصراف می‌دهد که در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشد. بخش رزرو اصلا در جشنواره محسوب نمی‌شود یعنی اصلا وارد فضای جشنواره و رقابت نشده و در این گروه دسته بندی قرار ندارد که بخواهد انصراف بدهد.
وی خاطرنشان کرد:‌ البته صاحبان ۴۸ ساعت چندین بار پیگیر بودند که واقعیت این اتفاق را به گونه‌ای دیگر توضیح بدهند، با دبیرخانه تماس گرفته‌ و گفتند که ما منظورمان این نبوده است و نمی خواستیم در رسانه ها موجی ایجاد کنیم که ما مقابل جشنواره قرار داریم.
امینی گفت: اما اصل موضوع مبنی بر انصراف و خروج فیلم ۴۸ ساعت از جشنواره رفتار غیرحرفه‌ای است که صاحبان اثر انجام داده‌اند، که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کاملا آن را متوجه می‌شوند، اثر در بخش رزرو جایگاه انصراف ندارد، اصلا وارد جشنواره نشده که بخواهد برای خروج انصراف بدهد.
دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: افرادی که از این نوع روش های غیرحرفه‌ای برای دیده شدن استفاده می‌کنند باید از راه‌های دیگری استفاده کنند تا هم خودشان و هم اثرشان دیده شود، نه استفاده از راه‌هایی که خودشان و حرکت‌شان هم زیر سوال برود، برای دیده شدن راه های دیگری وجود دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :