19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب ۲۰ هزار پرستار گرفته شد و ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز اولویت جذب با پرستاران فعال در دوره همه‌گیری کرونا است.
بهرام عین اللهی عصر شنبه در حاشیه افتتاح بزرگترین طرح اورژانس استان سمنان افزود: سه‌هزار و ۵۰۰ نفر در بخش اورژانس و فوریت پزشکی جذب خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: این وزارتخانه ۳۰۰ شهید سلامت دارد و در دوران سخت کرونایی کادر درمان پای کار بودند و در نظر گرفتن امتیاز جذب به منظور تقدیر از زحمات پرستاران است.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۷۹ مرکز با رویکرد و همت دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: ۸۵۰ طرح بهداشتی از جمله خانه بهداشت و مرکز بهداشت دهه‌ فجر افتتاح شد که افزایش آنها به ۲ هزار واحد در برنامه است.
عین‌اللهی تصریح کرد: ۷۲ پایگاه اورژانس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افتتاح شد و ساختمان ۲۰۲ پایگاه اورژانس تکمیل شده و باید تجهیز شود.
وی یادآور شد: تکمیل پایگاه اورژانس جاده‌ای در دستور کار و اولویت دولت سیزدهم است و طبق گزارش‌ها ۶ پایگاه هوایی و ۲۰ اتوبوس آمبولانس در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هر اتوبوس آمبولانس ۱۳ تخت با تجهیزات کامل دارد که در شرایط اضطرار امدادگر است.
وی خاطر نشان کرد: ۱۷۰ موتورلانس در شهرهای بزرگ در دولت سیزدهم فعال شد.
عین‌اللهی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور برای امدادرسانی به شهروندان قعال است، تصریح کرد: یکهزار و ۸۰۰ پایگاه جاده‌ای و یکهزار ۳۴۰ پایگاه اورژانس شهری فعال است.
وی از مرکز اورژانس سمنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز نام برد و افزود: طرح‌های درمانی در مناطقی افتتاح می‌شود که امکان پذیرش بیمار باشد و در شاهرود هنوز این شرایط فراهم نبود.
به گفته وی، مرکز اورژانس سمنان طرح ارزشمند، جامع و کامل است که با زحمات استاندار و رویکرد دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زایران امام رضا(ع) شاهد تصادف‌های زیاد است و این اورژانس علاوه بر خدمت به شهروندان استان سمنان در امدادرسانی به زایران نیز نقش مهمی دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :