19 دی: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری و حل مشکلات مردم زلزله زده شهرستان خوی، از کمیسیون عمران خواست در روند خدمت رسانی به مردم نظارت جدی داشته باشند.
محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام دهه فجر و میلاد امام علی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) گفت: این روزها مردم عزیز در شهرستان خوی دچار خسارت‌های شدید ناشی از زلزله بودند و عوامل اجرایی در تلاش برای حل مشکلات آنها هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم این تلاش‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و از کمیسیون عمران می‌خواهم در روند خدمت رسانی به مردم نظارت جدی داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به حضور هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار داشت: اتحادیه بین المجالس به‌جهت نقش تاسیسی جمهوری اسلامی در همگرایی کشورهای مسلمان، همواره یکی از اولویت‌های فعالیت‌ خارجی مجلس شورای اسلامی بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: در اجلاس الجزایر ۱۸ رئیس مجلس و ۴۰ هیات از مجالس کشورهای اسلامی حضور داشتند که در این حضور دو روزه فرصت ملاقات تفسیری دوجانبه با ۷ هیات موثر در اجلاس فراهم شد.
وی با بیان اینکه در این اجلاس کشورهای اسلامی برای پیشبرد صلح و پیشرفت ابتکاراتی را ارائه کردند که مورد استقبال قرار گرفت، افزود: همچنین به طور یک صدا اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را محکوم کردیم.
قالیباف درباره دیگر اقدام انجام شده در این اجلاس گفت: وحدت کشورهای اسلامی در برابر اقدامات کشورهای اروپایی علیه کشورهای اسلامی مهمترین اقدام بود. به گونه‌ای که اهانت به مقدسات اسلامی از جمله قرآن کریم و حتی رهبران اسلامی در کشورهای اروپایی در قطعنامه‌های صادر شده محکوم شد و مجالس کشورهای اسلامی با قاطعیت مداخله پارلمان اروپا در مسائل داخلی کشورهای مسلمان از جمله مسائل کشورمان را رد کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که کشورهای اسلامی با وحدت و همدلی، با توجه به ظرفیت‌های بزرگ و متنوع خود، بیش از گذشته در جهت ایجاد قدرتی جدید در نظم جدید جهانی حرکت کند.

  • نویسنده :
  • منبع :