19 دی: پیرو انتشار مطلبی در رسانه‌های خبری با عنوان «واکنش سازمان راهداری به توزیع نامناسب حواله لاستیک؛ وزارت صمت مسئول توزیع است» به اطلاع می‌رساند وزارت صمت با عرضه حواله لاستیک در سامانه کالا سعی بر کنترل بازار لاستیک کرده است.
به گزارش وزارت صمت، بر این اساس تمامی رانندگان می توانند با مراجعه به سامانه کالا نسبت به ثبت درخواست و دریافت حواله برند مورد نظر اقدام و به عاملین فروش جهت دریافت لاستیک مراجعه کنند. در زمینه توزیع جغرافیایی عاملین فروش و دسترسی رانندگان به عاملین فروش نیز هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به محدودیت تولید لاستیک داخلی سعی کرده است تا نیاز بازار را از طریق واردات و عرضه لاستیک های خارجی از طریق سامانه کالا برطرف سازد.
لازم به یادآوری است که با توجه به محدودیت تولید لاستیک بارز به عنوان تولید کننده اصلی لاستیک خودروهای سنگین، و استقبال زیاد رانندگان از لاستیک بازر نسبت به برند های وارداتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هر راننده سهمیه ای خاص در نظر گرفته است تا تمامی رانندگان بتوانند لاستیک بارز را خریداری کنند.
بار دیگر تاکید می شود که بر خلاف آنچه مطرح می شود، هیچگونه ناعدالتی در توزیع حواله لاستیک وجود ندارد و همه رانندگان قادر به ثبت هر تعداد لاستیک در سامانه کالا هستند. ضمن اینکه با توجه به سهمیه بندی صورت گرفته تمامی رانندگان می توانند لاستیک بارز خریداری کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :