19 دی: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هدف مولدسازی را سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: مولدسازی شامل اموال فعال دولتی مانند پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و کارخانه‌ها نمی‌شود.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره نشست غیرعلنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست ابتدا درباره درآمدهای بودجه ۱۴۰۲ و میزان صادرات نفت و گاز و موضوع معادن و چگونگی بهره‌وری بیشتر از معادن مباحثی توسط رییس مجلس و نمایندگان مطرح شد. همچنین در حوزه سرمایه گذاری و موضوع مولدسازی رییس مجلس و نمایندگان دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست تعدادی از نمایندگان نکات و انتقادات خود درباره موضوع تشکیل هیات مولدسازی بیان کرده و رئیس مجلس در این باره توضیح داد، در شرایطی که کشور نیاز به سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها دارد، مولدسازی اموال راکد و بدون استفاده دولتی ضروری است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیش از دو دهه قوانین متعدد برای مولدسازی اموال راکد دولتی وجود داشته ولی دولت‌ها نسبت به اجرای آن اقدامی انجام ندادند، گفت: براساس توضیحات رئیس مجلس، یکی از مسیرهای تامین سرمایه‌های مورد نیاز کشور فروش اموالی غیرمنقول دولتی است که راکد و بدون استفاده رها شده و نه تنها سودی ندارد بلکه برای کشور هزینه نیز دارند.
سلیمی یادآور شد: رییس مجلس در این نشست تاکید کردند که مولدسازی شامل اموال فعال دولت نظیر پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، کارخانه‌ها و غیره نخواهد شد بلکه اموال غیرمنقول راکد را شامل می‌شود.
نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه هیات مولدسازی با فروش اموال غیرمنقول راکد دولتی، درآمدهای ناشی از آن را صرف تامین مالی توسعه زیرساخت‌های کشور خواهند کرد، عنوان کرد: رئیس مجلس تاکید کرد که آیین نامه مولدسازی باید در جلسه شورای هماهنگی بررسی و اصلاحات لازم برای اطمینان بخشی از چگونگی اجرای درست آن انجام شود.
وی با اشاره به نظام نامه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان رییس مجلس، در نظام نامه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، مدت اجرای تصمیمات این شورا محدود است و براساس آن اگر بنا بر ادامه اجرای تصمیمات بیش از زمان تعیین شده باشد باید دولت لایحه آن را به مجلس بیاورد و موضوع مولدسازی نیز شامل همین نظام نامه است.

  • نویسنده :
  • منبع :