19 دی: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی تعاونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شد.
مهدی مسکنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف برنامه ریزی شده است.
وی افزود: این تعداد مسکن برای کارگران، بازنشستگان و مشمولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساخته می شود که اقدامات اولیه انجام شده و منتظر واگذاری و تحویل زمین از طرف وزارت راه و شهرسازی است.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تاکنون ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است و هزار واحد مسکن در اسفندماه به متقاضیان در استان سیستان و بلوچستان تحویل داده می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره ورود تعاونی ها به نوسازی بافت فرسوده شهری گفت: با تفاهم نامه با شهرداری تهران ساخت پنج هزا واحد مسکن در قالب تعاونی مسکن محله ای برای احیای بافت فرسوده و فضای ناکارآمد شهری برنامه‌ریزی شده است.
فعالیت ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور
مسکنی با اشاره به فعالیت ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور گفت: در دولت سیزدهم ثبت تعاونی ها افزایش یافت و اکنون یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در تعاونی های کشور فراهم شده است.
به گفته وی، اینک از ۲۴۳ هزار تعاونی ایجاد شده؛ ۱۰۱ هزار تعاونی فعال است.
مسکنی، افزایش ۲.۵ درصدی تعداد شرکت‌های تعاونی‌ و رشد ۳.۵ درصدی تعداد شاغلین تعاونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مهم‌ترین اقدامات معاونت امور تعاون برشمرد و افزود: اعطای تسهیلات بانک توسعه تعاون ۱۸۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

  • نویسنده :
  • منبع :