19 دی: روزنامه‌نگار و تحلیلگر اصلاح‌طلب، عفو گسترده رهبری را گامی مهم، ضرورتی برای پر کردن شکاف‌های ایجاد شده در جامعه و در جهت انسجام ملی و شکل‌گیری امید به آینده و پیشرفت دانست.
عباس عبدی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو متهمان و محکومان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به شکاف‌های ایجاد شده در جامعه ضرورت داشت که اقداماتی موثر برای پر کردن این شکاف‌ها به اجرا درآید.
وی افزود: با وجود ده‌ها هزار پرونده اتهامی هیچ اقدام موثری قابل انجام نبود ولی این عفو گسترده گام مهم و ضروری اولیه‌ای بود که برداشته شد.
روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شاهد مجموعه گام‌های مبادله برای کاهش شکاف‌های تعمیق شده باشیم و انسجام ملی که لازمه شکل‌گیری امید به آینده و پیشرفت است تقویت شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی شانزدهم بهمن ماه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه مبارک رجب با این پیشنهاد موافقت کردند.
در نامه حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای به مقام معظم رهبری آمده بود که در جریان حوادث اخیر تعدادی از افراد به ویژه جوانان در اثر القائات و تبلیغات دشمن مرتکب رفتارهای نادرست و جرائمی شدند که علاوه بر گرفتاری برای خود، باعث زحمت خانواده و نزدیکان خویش گردیدند و اکنون تعداد قابل توجهی از آنان بعد از برملا شدن نقشه دشمنان خارجی و جریان‌های ضد انقلاب و ضد مردمی با اظهار پشیمانی و ندامت تقاضای بخشش دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :