19 دی: محمدمهدی اسماعیلی با حضور در پردیس سینمایی ملت تأکید کرد که جشنواره فجر و وزارت ارشاد خانه همه سینماگران هستند.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی ملت در جریان برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ما امسال افراد جدیدی را به سینمای کشور معرفی کرده‌ایم. امسال در هیأت انتخاب شاهد حضور تعداد قابل‌توجهی از سلیقه‌ها بودیم و این نشان‌دهنده زنده بودن و جوان بودن سینمای ایران است. این نشانه امیدواری هرچه بیشتر به آینده سینمای ایران است.
وی درباره موضع وزارت ارشاد درباره برخی هنرمندان معترض و غایبان در جشنواره فجر تأکید کرد: جشنواره و سازمان سینمایی و وزارت ارشاد را خانه همه هنرمندان می‌دانیم. همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای جزو خانواده ما هستند و ما آماده شنیدن حرف‌های آن‌ها هستیم. از همه آن‌ها می‌خواهیم این کار را که عشق و علاقه آن‌هاست با همین علاقه حمیت ادامه دهند. خانواده سینما دوقطبی‌شدنی نیست.
وزیر فرهنگ افزود: همه سینماگران زیر چتری واحد و معتقد به نظام و قانون هستند و ما هم در خدمت همه سینماگران با لحاظ کردن این دو شرط هستیم.
اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با سیاسی‌کاری سینما را گروگان بگیرند
اسماعیلی درباره آسیب‌های وارد شده به معیشت سینماگران در حوادث اخیر هم گفت: من پیش‌تر این نکته را عرض کرده‌ام که عده‌ای نباید با سیاسی‌کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند. این خطرناک است و ما با این روش مخالف هستیم و آن را نادرست می‌دانیم. به همین دلیل فضا را برای کار جمعی اصحاب سینما کار و فراهم کرده‌ایم و همین راه را هم ادامه خواهیم داد. ما اجازه نخواهیم داد عده‌ای سینما و اهالی سینما را با بازی‌های سیاسی خود گروگان بگیرند.
وی درباره برخی فضاسازی‌ها درباره افت استقبال از جشنواره امسال هم گفت: آمارها مشخص است. امروز آقای خزاعی و آقای امینی با عدد و رقم در جلسات مختلف نشان دادند که میزان حضور مردم در جشنواره به نسبت سال‌های گذشته به مراتب بیشتر بوده است. ما باید با عدد و رقم صحبت کنیم. شما در عرصه تئاتر فجر شرایط را دیدید. وقتی من درباره آمار استقبال در حیاط هیأت دولت صحبت کردم، برخی رسانه‌ها گفتند فلانی گفته است جشنواره مملو از جمعیت است و در کنار آن یکی دو عکس از افتتاحیه را منتشر کردند، بعد که مشخص شد چه استقبال فزاینده‌ای از اجراها صورت گرفته، آمدند و تئاتر را بایکوت کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :