19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره مخابراتی ناهید ۲ تا پایان امسال به لایه لئو پرتاب می‌شود.
عیسی زارع‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره زمان پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید ۲ اظهارداشت: این ماهواره تا پایان سال به لایه لئو پرتاب می‌شود. این ماهواره مخابراتی ناهید ۲ است که قرار است تا پایان سال پرتاب شود البته هیچ جای دنیا روز تعیین نمی‌کنند مگر برای کارهای صنعتی اما مرسوم نیست.
وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برقراری اینترکانشکن بین پیام رسان‌های بله و ایتا به صورت آزمایشی گفت: مردم از پیام رسان‌های متعددی استفاده می‌کنند. هر کسی متناسب با نیاز و سلیقه‌اش یکی از این پیام‌رسان‌ها را که توانسته‌اند مخاطب بالایی را جذب کنند استفاده می‌کند. مشکلی که وجود دارد برای ارسال و دریافت پیام و فایل است.
زارع‌پور بیان کرد: در عین حالی که تنوع پیام رسان‌ها با امکانات مختلف یک فرصت برای رقابت است اما برنامه‌ای که داریم این است که با کمک پیام رسان‌ها بحث اتصال متقابل آنها را دنبال کنیم.
وی افزود: تست‌های اولیه آن انجام شده است و در آینده نزدیک فازهای بعدی آن نیز راه‌اندازی می‌شود.فاز نخست ارسال پیام است که تا یکی دو هفته آینده انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که فضا رقابتی است هر کدام از پیام رسان ها زودتر اقدام کنند اعلام می کنیم. گام بعد ارسال فایل و در مراحل بعدی بقیه امکاناتی را شامل می شود که پیام رسان ها خواهند داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :