19 دی: رییس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: چهار نفر از شکارچیان متخلف این شهرستان با رای قاضی به حمایت از یک توله خرس بلوچی به اسم " لالین" محکوم شدند.
"لالین" در زبان بلوچی بە معنای دختر زیباست و محیط‌بانان این نام را برای یک قلاده خرس ماده که در خرداد ماه سال جاری از دست قاچاقچیان در مسیر کرمان بە اصفهان کشف شد، انتخاب کرده‌اند.
کریم خضری، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جریان معرفی چهار متخلف شکار غیرمجاز از طرف یگان حفاظت بە دادگستری، رییس شعبە ۱۰۱ دادگاە کیفری ۲ شهر اشنویە، یک حکم زیست محیطی برای آنان صادر کرد.
وی ادامه داد: بر اساس این حکم قاضی، شکارچیان به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جهت حمایت از توله خرس سیاە بلوچی به نام «لالین» محکوم شدند.
خضری ضمن تقدیر از صدور این حکم که در راستای حمایت از حیات وحش و محیط است، افزود: گونە خرس سیاە بلوچی کە با وجود یک نوار سفید رنگ بە شکل هفت بر روی سینە قابل شناسایی است، در مناطق جنوب شرق ایران زندگی می کند و از گونە های در آستانە انقراض (CR) است که در لیست قرمز اتحادیە جهانی حفاظت(IUCN) قرار دارد.
به گزارش ایرنا، احکام سبز ابوطالب جلیل پور، قاضی اشنویه‌ای، مورد استقبال سازمان محیط زیست و دوستداران طبیعت در کشور قرار گرفتە است، وی مدتی قبل نیز تعدادی از متخلفین حوزە منابع طبیعی را بە پرداخت مبالغی جهت حمایت از «پیروز» گونە یوز ایرانی محکوم کرده بود.
" لالین" در حال حاضر با شرایط جسمی مناسب، در مجموعە پارک پردیسان تهران با نظارت سازمان محیط زیست نگهداری می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :