19 دی: چهارمین هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه شامگاه چهارشنبه در فرودگاه بین المللی حلب (شمال غرب سوریه) به زمین نشست.
"سلمان نواب نوری" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در سوریه، درخصوص محموله این هواپیما اظهار داشت: محموله هواپیمای چهارم کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه که وارد فرودگاه حلب شده شامل شش پالت چادر، سه پالت خرما، ۱۵ پالت برنج، سه پالت تن ماهی و دو پالت هم ماکارانی و رب گوجه فرنگی می باشد.
پیش از نیز سه هواپیمای حامل کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم آسیب دیده از زلزله شدید اخیر سوریه وارد این کشور شده بود.
هواپیمای اول محموله خود را در فرودگاه دمشق تخلیه کرد و هواپیمای دوم در فرودگاه حلب و هواپیمای سوم نیز در لاذقیه فرود آمد و محموله خود را در آنجا تخلیه کرد.
اولین هواپیمای حامل کمک‌های مردم ایران به مردم زلزله زده سوریه حامل مواد غذایی، امدادی و پزشکی بود که بامداد سه شنبه در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.
محموله این هواپیما شامل ۴۵ تن کمک‌های بشردوستانه ایران شامل پتو، چادر، دارو، مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز زلزله‌زدگان بود.

  • نویسنده :
  • منبع :