19 دی: رییس پلیس فتا خوزستان گفت: شیادان سایبری با ایجاد اکانت‌های جعلی در اپلیکیشن شاد با نام‌ مستعار "مدیر، ناظم و یا نام‌هایی شبیه به معلمان یک مدرسه"، والدین و خانواده‌ها را در معرض کلاهبرداری قرار می‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی حسینی در مورد این شیوه کلاهبرداری بیان کرد: این شیادان سایبری با سوءاستفاده از اسامی معلمان و جایگاه آنان در اپلیکیشن شاد اقدام به ارسال پیام به والدین می‌کنند و با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف والدین را به ارسال کد ترغیب می‌کنند.
حسینی ادامه داد: خانواده‌ها مراقب باشند، کدهایی که شیادان سایبری از آنان میخواه‌د که برایشان ارسال می‌کنند، همان کدهای نصب اپلیکیشن‌های مختلف نظیر تلفن‌بانک برای خالی کردن حساب آنها، و نیز کدهای ورود به شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌آپ، اینستاگرام و... است که پس از نصب از مخاطبان آنها درخواست پول می‌کنند.
این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان و خانواده‌ها مراقب باشند کد یا هر رمزی که برای آنان در شبکه‌های اجتماعی یا به صورت پیامک ارسال می‌شود را نباید برای شخص دیگری حتی نزدیکان خود ارسال کنند و همچنین اگر شخصی از نزدیکان آنها در یک شبکه اجتماعی درخواست وجه می‌کند تا از صحت آن مطمئن نشدند مبلغی را ارسال نکنند.

  • نویسنده :
  • منبع :