19 دی: نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس شورای اسلامی با استقبال از اقدام رئیس جمهور در بخشودگی دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند، گفت: عفو عمومی رهبر معظم انقلاب و بخشودگی دانشجویان و چهره‌های فرهنگی و ورزشی پیام‌آور آشتی ملی است.
کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به فرمان عفو عمومی هفته گذشته رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: ابتدا باید از رهبر انقلاب تشکر کرد که در این ایام خاص که از منظر دینی و ملی برای آحاد مردم اهمیت داشت، فرمان عفو عمومی را صادر کردند و بسیاری از متهمان و محکومان از جمله کسانی که در ارتباط با حوادث پاییز امسال دستگیر شده بودند، مشمول آن شدند.
این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه این فرمان رهبری پیامی برای تداوم جمهوریت نظام بود، اظهار داشت‌: ایشان با این عفو عمومی، رافت اسلامی را به عموم مردم تسری دادند.
پیرموذن با اشاره به سخنان رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن مبنی بر رفع محدودیت بازگشت ایرانیان از خارج کشور و نیز بخشودگی اقشار مختلف از جمله دانشجویان، افزود: در راستای این آشتی ملی، رئیس جمهور نیز در روز ۲۲ بهمن از بخشودگی دانشجویان و چهره‌های فرهنگی و ورزشی مرتبط با حوادث اخیر خبر داد.
وی اقدام رئیس جمهوری را در راستای عفو عمومی رهبر انقلاب دانست و گفت: از رهبر انقلاب و همچنین رییس جمهور و رییس قوه قضاییه تشکر می‌کنیم و این اقدامات را در راستای اتحاد کشور می دانیم.
این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: اظهارات امروز رئیس جمهور پیام آور نوید، افزایش امید و ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان است و باعث اتحاد و همدلی ایرانیان می‌شود.
پیرموذن این اقدام رئیس جمهور را نشانه عطوفت در جامعه و دولت اسلامی دانست و ابزار امیدواری کرد که با این عفو مشکلات دانشجویان حل شود و بتوانند در سنگر علم و دانش به کشور خدمت کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهمترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، اظهار داشت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.
رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: جزئیات بسته دولت به زودی ضمن ابلاغ به وزرا و دستگاه‌های مربوطه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :