19 دی: رئیس جمهوری پاکستان طی پیامی به حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به ایشان تبریک و بر تعهد پاکستان برای‌ تحکیم روابط تاکید کرد.
کاخ ریاست جمهوری پاکستان صبح امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عارف علوی» به نمایندگی از مردم و دولت پاکستان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبریک گفت.
در این بیانیه به نقل از رئیس جمهوری پاکستان آمده است: روابط برادرانه پاکستان و ایران ریشه در پیوندهای زبانی، فرهنگی و مذهبی دارد و اسلام‌آباد متعهد به تقویت بیشتر این روابط با تهران است.
علوی با آرزوی سلامتی و شادکامی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی از خداوند تداوم پیشرفت، بهروزی و سعادت را برای ملت برادر جمهوری اسلامی ایران مسالت کرد.
روز گذشته نیز مقام‌های بلندپایه پاکستان از جمله نخست وزیر و روسای مجالس سنا و ملی طی پیام‌هایی روز ملی ایران و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت و دولت‌ کشورمان تبریک گفتند.
در میان تمام کشورهای جهان، پاکستان به عنوان کشور همسایه و مسلمان، نخستین کشوری بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب، وزیر وقت امور خارجه پاکستان به تهران سفر کرد و ملاقاتی هم با حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام داد.
ایران نیز نخستین کشوری بود که استقلال پاکستان را در سال ۱۳۲۶ شمسی به رسمیت شناخت؛ رویدادی که همواره به عنوان یکی از روشن‌ترین صفحات در دفتر زرین تاریخ روابط دیرینه‌ و ناگسستنی دو کشور همسایه خواهد درخشید.

  • نویسنده :
  • منبع :