19 دی: ویر خارجه عراق ضمن اعلام این خبر که با مقام های آمریکایی و ایرانی در تماس است، گفت: به سود عراق است که تنش کمتری میان تهران و واشنگتن باشد.
«فواد حسین» که برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن رفته بود، در مصاحبه اختصاصی با تارنمای "المانیتور" گفت: با مقام‌های آمریکایی و ایرانی در تماس هستیم و هر دو طرف به ما اعتماد دارند. به سود عراق است که تنش کمتری میان تهران و واشنگتن باشد.
به نوشته المانیتور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران جمعه گذشته (۲۱ بهمن) و پیش از دیدار  فواد حسین با رابرت مالی، با همتای عراقی خود تلفنی گفت‌وگو کرد. 
در جریان دیدار فواد حسین و رابرت مالی، پیرامون تماس تلفنی مذکور و مذاکرات متوقف مانده توافق هسته ای بحث و تبادل نظر شد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق به المانیتور گفت: به این تماس ها ادامه می دهم. آمریکا متحدی مهم و ایران همسایه ای پر اهمیت است که منافع مشترک بسیاری از جمله مرز، دین، فرهنگ، اقتصاد و تجارت با آن داریم. امیدوارم که طرفین دوباره با یکدیگر گفت‌وگو کنند اما تصمیم با خودشان است.
این مقام عراقی در مورد تحریم های غرب علیه تهران و مسکو گفت: تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران و روسیه تنها یک مسئله برای عراق نیست. این تحریم ها تراکنش با بانک ها و تمامی کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. عراق انتظار دارد تا بدهی خود را به ایران و روسیه پرداخت کند. اما هیچ اقدامی که به عراق و بانک های عراقی لطمه وارد کند انجام نخواهیم داد. 
فواد حسن افزود: ما به مقام های روس و ایرانی توضیح داده ایم که لازم است تا رویکرد جایگزینی برای همکاری با آمریکایی‌ها بیابیم.

  • نویسنده :
  • منبع :