19 دی: یک مقام ارشد پنتاگون با اشاره به برگزاری نشست کارگروه آمریکا-شورای همکاری خلیج فارس با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، گفت که واشنگتن و کشورهای حاشیه خلیج فارس، تصور مشترکی از تهدیدهای منطقه دارند که اصلی‌ترین آن‌ها ناشی از ایران است.
به گزارش وبگاه پنتاگون، دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری درباره نشست کارگروه آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، گفت: ارزیابی مشترکی میان آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره تهدیدهای پیش رویمان وجود دارد.
استرول مدعی شد که از اصلی‌ترین این تهدیدها، تهدیدهای ناشی از ایران است.
او مدعی شد: اشاعه پهپادهای ایرانی به بازیگران غیردولتی در خاورمیانه از جمله این تهدیدهاست که تهدیدی هم برای غیرنظامیان کشورهای حاشیه خلیج فارس و هم برای نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه است  که در حال انجام دادن عملیات ضد داعش هستند.
 مقام پنتاگون مدعی است، «تجاوزات ایران در دریا هم یکی از نگرانی‌های جدی است.»
او مدعی شد: نیروهای ما با تهدید مداوم گروه‌های شبه‌نظامی متحد با ایران مواجه هستند که به دنبال حملات پی‌درپی به نیروهای ما هستند و این باعث تضعیف توان ما برای ادامه اجرای عملیات شکست داعش شده و به طور مستقیم موجب کارشکنی در تلاش‌ها برای بازسازی برخی مناطقی می‌شود که تا چند سال پیش، تحت سلطه امارات اسلامی[داعش] بودند و بدترین شرارت‌ها و قساوت‌ها را تجربه می‌کردند.
استرول همچنین با تکرار ادعای دولت این کشور مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق ارائه پهپادهای جنگی به آن، با اشاره به برگزاری نشست این کارگروه گفت: گفت‌وگوهای ما بر همکاری نظامی رو به افزایش ایران-روسیه هم معطوف بود که طی آن، شاهد انتقال قاچاقی تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین هستیم. این سلاح‌ها فعالانه برای کشتار غیرنظامیان اوکراین به کار گرفته می‌شود. همچنین درباره این که این همکاری نظامی چه تاثیرات جدی‌ای بر ثبات و امنیت خاورمیانه دارد، گفت‌وگو کردیم.

  • نویسنده :
  • منبع :