19 دی: وزیر کشور که به منظور بررسی میدانی وضعیت مناطق برف گیر چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه به این استان سفر کرد، درخواست کرد برای تسریع در امر امدادرسانی به مردم این استان بالگرد اعزام شود.
احمد وحیدی در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان افزود: این بالگردها به منظور توزیع اقلام ضروری و زیستی نظیر آرد، مواد غذایی و لوازم بهداشتی در مناطق سخت‌گذر و محاصره در برف بزودی وارد استان می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روب از استان‌های فارس، اصفهان و لرستان برای بازگشایی محورهای روستایی به تجهیزات استان اضافه می‌شود.
در این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی و نحوه امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ ارائه داد.
وزیر کشور پس از پایان نشست ستاد مدیریت بحران به مناطف برف‌گیر شهرستان کوهرنگ عزیمت کرد.
گفتنی است؛ وزیر کشور روز پنجشنبه به‌همراه معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بررسی میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری از طریق زمینی وارد این استان شد.
یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت.
همچنین چهارشنبه شب رئیس جمهور در تماس‌های جداگانه تلفنی از چین با معاون اول رئیس جمهور و استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق محاصره شده در برف این استان، ‌دستورات لازم برای بسیج همه امکانات و امدادرسانی لازم را صادر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :