19 دی: وزیر کشور گفت: فهرست خانه‌های مسکونی و وسایل زندگی مردم آسیب‌دیده چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ در بارش‌های اخیر تهیه و اعلام شود.
احمد وحیدی روز پنجشنبه در پایان نشست بررسی مشکلات ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: با هدف جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر در مناطق برف‌گیر استان و کوهرنگ برف‌روبی پشت‌بام‌های خانه‌های مسکونی، تخلیه آب‌گرفتگی منازل، بازگشایی جاده‌ها و تامین تغذیه مردم این مناطق با سرعت انجام شود.
وی افزود: برای پاک‌سازی معابر شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ یک دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر و ۲ دستگاه کامیون کمک‌دار جدید در حال اعزام به منطقه است.
وحیدی تصریح کرد: تجهیزات مورد نیز هر چه سریع‌تر خریداری می‌شود و برای کمک‌رسانی به مردم شهرستان کوهرنگ به‌منظور برف‌روبی پشت‌بام‌های خانه‌های مسکونی در اختیار گروه‌های جهادی قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: تمامی تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات بسیج شده از سراسر کشور برای برف‌روبی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ تا زمان پایان بحران کنونی و آرام شدن شرایط در منطقه حضور دارند.
بر اساس این گزارش، وزیر کشور روز پنجشنبه به‌همراه معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بررسی میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری از طریق زمینی وارد این استان شد.
یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری فرا گرفت. به‌همین منظور اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :