19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه راه ارتباطی روستاهای محاصره در برف چهارمحال و بختیاری تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود، گفت: کارهای قابل قبولی در استان شده و تبعات ناشی از بحران بارش برف در استان کنترل شده است.
احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در پایان نشست ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: با بازگشایی راه ارتباطی تعداد روستاهای باقی مانده محاصره در برف به زودی شرایط در تمامی نقاط این استان عادی می‌شود.
وی تصریح کرد: حجم و ارتفاع برف در استان بسیار زیاد بود که اگر چه خداوند را به سبب بارش رحمت الهی شاکر هستیم اما طبیعی است که این حجم از بارش‌ها مشکلاتی را هم به دنبال دارد.
حیدری ادامه داد: با وجود این شرایط سخت و بحرانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان با محوریت استاندار به موقع در صحنه بودند و کارهای مهمی انجام دادند به طوری‌که تنها در یک مسیر ارتباطی حدود پنج هزار خودرو رهاسازی و جان ۵۰ مسافر گرفتار در برف نجات داده شد و هیچ تلفات جانی در این استان شکل نگرفت.
وزیر کشور بیان داشت: در حال حاضر تمامی خدمات عمومی از جمله آب، برق، گاز و مخابرات در تمامی نقاط شهری و روستایی این استان برقرار است و برای روستاهایی که هنوز راه ارتباطی آن مسدود است به وسیله بالگرد مواد غذایی و اقلام زیستی توزیع شده است.
وحیدی در خصوص جبران خسارت‌های ناشی از بارش برف و سیلاب در این استان نیز اظهار داشت: پس از ارزیابی خسارت‌ها و ارائه آن به هیات دولت، با تصویب هیات دولت و تامین اعتبار، این خسارت‌ها جبران می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :