19 دی: «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پنجشنبه شب در سخنانی از کشورهایی که به زلزله‌زدگان این کشور کمک کردند، تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد گفت: احساس عمیق فراگیری بین مردم سوریه نسبت به این کشور وجود دارد و اگر جنگ باعث شد که منابع ملی سوریه نابو و امکانات آن تضعیف شود اما به جامعه سوریه تجربه مقابله با زلزله را داد.
رئیس جمهور سوریه افزود: ما در ۱۲ سال گذشته در برابر هر مشکل و توطئه‌ای استقامت کرده‌ایم و از این بلای طبیعی نیز عبور خواهیم کرد.
وی با بیانی اینکه سوریه برای دو قرن و نیم منطقه زلزله زده نبوده و برای زلزله آماده نبوده است، گفت: کمک‌های فوری کشورهای دوست و برادر به کاهش اثرات زلزله کمک کرد.
اسد افزود: آنچه در سال‌های آینده از پیامدهای این زلزله با آن مواجه خواهیم بود با آنچه در گذشته با آن مواجه بودیم، تفاوتی نخواهد داشت.
رئیس جمهور سوریه اضافه کرد، نهادهای دولتی شروع به تهیه مسکن موقت کرده‌اند و صندوقی برای حمایت از آسیب‌دیدگان ایجاد می‌شود.
وی همچنین گفت: ما در حال کار بر روی صدور قوانین و اتخاذ تدابیری برای کاهش پیامدها هستیم، علاوه بر ایده‌های دیگری که توسط نهادهای مربوطه اعلام خواهد شد.
اسد افزود: ما از کشورهایی که از اولین ساعت فاجعه در کنار ما بودند از جمله برادران و دوستان عرب و تیم‌های نجاتی که فرستادند، تشکر می‌کنیم.
رئیس جمهور سوریه در پایان گفت: آنچه ما از این تجربه سخت می‌آموزیم، باور به توانایی‌های بزرگ خودمان است.

  • نویسنده :
  • منبع :