19 دی: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه افزایش قیمت اقلام اساسی ساعتی شده و از سوی دیگر شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی بوده که در نهایت منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن خواهد شد.
 صدیف بدری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واقعا شرایط اقتصادی خوب نیست و افزایش قیمت‌ها ساعتی شده است، گرانی گوشت و اقلام اساسی و افزایش نرخ ارز مردم را در تنگنا قرار داده است، دولت در هر تبلیغات و در هر سخنرانی به کنترل نرخ ارز تاکید می‌کند اما در عمل قیمت دلار به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده است.
وی در ادامه اظهار کرد: آیا این وضعیت در شأن مردمی است که برای حمایت از نظام همواره در صحنه بودند؟
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی باید جلسه‌ غیرعلنی برگزار کرده و برای کنترل قیمت‌ها چاره‌ای بیندیشند، گفت: آیا راهکار علمی و عملی برای کنترل قیمت‌ها وجود ندارد؟
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو و مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: قیمت هر کیلو میلگرد از ۱۶ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان رسیده است، با این روند افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده مسکن به کجا خواهد رسید؟ آیا با این قیمت‌ها وعده چهار میلیون واحد مسکونی قابل تحقق است؟
بدری تاکید کرد: همواره در تکیه کلام دولتمردان از کلمه «باید» استفاده می‌شود اما این سخنرانی‌ها با واقعیت‌های اقتصادی کشور فاصله زیادی دارد. سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود. از نظر بنده ساماندهی اوضاع اقتصادی نیازمند بکارگیری روش‌های علمی و عملی است.

  • نویسنده :
  • منبع :